Pärast Koidula piiripunkti suurprojekti jõuab sel nädalal lõpule järgmine viimaste aastate üks suurimaid infraprojekte - Ülemiste liiklussõlm, mille teostamiseks tehti tööd Ülemiste järvest kuni mereni ulatuvate veekanalitega.
Merko kommunikatsiooni- ja turundusjuhi Merit Välba sõnul ei ole projekt oluline vaid esimese Eesti pikima tunneli rajamise tõttu. Mastaapne liiklussõlm hõlmab lisaks 680-meetrisele sõiduteetunnelile 150-meetrist viadukti ja kolme kergliiklustunnelit. Ehitusprotsessile lisas keerukust Ülemiste järve naabrusest tingitud kõrge pinnavesi ning töötamine katkematus liiklusvoolus, toimiva rongiliikluse ja töötavate kommunikatsioonide alas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Liiklussõlme ettevalmistustööde raames rajati sajuveekollektor ja trassid, mis juhivad sademeveed Kadrioru pargi avatud betoonkanalitesse. Lisaks rajati 110 kV õhuliini maakaabelliiniks, mis oli eelduseks Tartu maantee viadukti ja kergliiklusteede rajamiseks.
Liiklussõlm, mis peaks kaotama liiklusummikud Järvevana teel ning Tartu poolt Tallinnasse sissesõidul, avatakse Ehitusuudistele teada info põhjal neljapäeval, 10. oktoobril kell 12.
Seotud lood
Tallinna linna teatel on Ülemiste ristmiku ehitamisel ollakse töödega graafikus. Liiklusele plaanitakse rajatav tunnelite ja sildadega teedevõrk avada aasta pärast
10. oktoobril avatava liiklussõlme tunnelite ehitamine oli mastaapsust arvestades esmakordne kogemus nii ehitajatele kui ka projekteerijatele.
Homme annab Merko juhitud konsortsium tellijale üle Eesti ühe keerukaima terviklikult lahendatud infraprojekti, Ülemiste liiklussõlme. Liiklussõlm hõlmab 680meetrist sõiduteetunnelit, kolme kergliiklustunnelit ja 150meetrist viadukti.
Valitsus kinnitas täna uuendatud transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava, mille üheks peamiseks muudatuseks on Tallinna linnale 178 miljoni lisakrooni eraldamine Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimiseks.
PAROC® toob ehitusturule uue toote – PAROC
Linio 10cc. Tegemist on kaasaegse kivivilla soojusisolatsiooniplaadiga fassaadide jaoks (ETICS), mille mõlemad pooled on juba tehases kruntvärviga kaetud. See lahendus aitab ehitusplatsil tööd tõhusamalt korraldada, säästes paigaldusaega ja vähendades liimikulu.