• 09.10.13, 14:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Loe, kuidas valmisid Ülemiste liiklussõlme tunnelid

10. oktoobril avatava liiklussõlme tunnelite ehitamine oli  mastaapsust arvestades esmakordne kogemus nii ehitajatele kui ka projekteerijatele.
Tunneli ehituse tehnoloogilist lahendust selgitas Merko Ehitus Eesti projektijuht Tiit Joosti: „Esmalt ehitasime tunneli põhjaaluse drenaažkihi, seejärel tehnoloogilise tööbetooni, mispeale rajasime hüdroisolatsiooni ning betoonkonstruktsioonid. Tunnel ise on alt, pealt ja külgedelt täielikult hüdroisolatsiooniga kaetud, selle külgedel on drenaažmatid, et tunnel ei häiriks piirkonna normaalset veetsirkulatsiooni – vesi liigub tunnelini, läbib drenaažmati, läheb tunneli alt läbi ja ühendatud anumate põhimõttel tõuseb teiselt poolt uuesti alt ülesse.“
Tunneli ehitusel rajati pinnavee alandamiseks kuni 17 meetri pikkuste sulundseina elementidega piiratud ehitussüvend ning vee eemaldamiseks kasutati sukelpumpasid ja nõelfiltreid, mis liivast püsivalt vett välja imesid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vee pealetung nii alt kui ülevalt jätkub ka valmis tunneli puhul ning sajuvee ja lume sulamisel tekkiva vee kogumiseks restkaevudesse on teekatend rajatud põik- ja pikikalletega restkaevude suunas, mis on ühendatud sajuveekanalisatsiooniga. Sealt suunatakse vesi  maa-aluste sademeveekanalisatsiooni torustike ja Kadrioru parki rajatud avatud betoonkanalite kaudu isevoolselt merre.
Ohutuse tagamiseks jälgib olukorda tunnelis elektrooniline ohutussüsteem, mis tuvastab koheselt ohtliku olukorra – tulekahju, avarii või muu probleem ning reguleerib olukorda elektrooniliste muutuvteabega liiklusmärkide abil. Seejärel kontrollib süsteemi jälgiv inimene videosalvestuse pealt reaalset olukorda ning otsustab, kas tunnel sulgeda. Inimeste ohutuse tagamise eesmärgil on tunnelitel vahekäigud, mis paiknevad üksteisest vähem kui 90 meetri kaugusel ning on varustatud tuletõkkeustega.Lisaks on tunnelil suitsueemaldussüsteem.
Tunnelites on suitsueemaldusventilaatorid, mis käivitatakse õnnetuse korral kohale saabunud päästetööde juhi poolt, samuti on inimestele loodud evakuatsiooniteed, mis on tähistatud valgustitega ja juhivad inimesed ühest kehandist teise ning tunnelist välja.
Jalakäijate ja teiste kergliiklejatele mõeldud tunnelite kaudu saab sõiduteed  ületamata liigelda Järvevana tee – Veerenni tänava ning Järvevana tee – Filtri tee ja Tehnika tänava suunal. Järvevana kergliiklustee ühendab omavahel Järve terviseraja ning Haabersti kergliiklusteede võrgustiku Tartu maantee suunaga. Tehnika tänava kergliiklusteed tagavad ühenduse kesklinnaga nii Veerenni tänava kui Bussijaama suunal.
 

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.13, 15:25
Ülemiste liiklussõlm avatud
Täna avati Tallinnas Ülemiste liiklussõlm, mis on üks viimase aja mahukamaid ja keerukamaid ehitusobjekte. Objekti maksumuseks kujunes 99,2 miljonit eurot. Vaata fotosid liiklussõlme avamisest.
Uudised
  • 09.10.13, 14:34
Merko annab üle Eesti võimsaima infraprojekti
Homme annab Merko juhitud konsortsium tellijale üle Eesti ühe keerukaima terviklikult lahendatud infraprojekti, Ülemiste liiklussõlme. Liiklussõlm hõlmab 680meetrist sõiduteetunnelit, kolme kergliiklustunnelit ja 150meetrist viadukti. 
Uudised
  • 08.10.13, 13:52
Neljapäeval avatakse Ülemiste liiklussõlm
Pärast Koidula piiripunkti suurprojekti jõuab sel nädalal lõpule järgmine viimaste aastate üks suurimaid infraprojekte - Ülemiste liiklussõlm, mille teostamiseks tehti tööd Ülemiste järvest kuni mereni ulatuvate veekanalitega.
Uudised
  • 09.10.13, 15:05
Ülemiste liiklussõlm faktides
Ülemiste liiklussõlme ehitusobjekt on viimase aja üks ajaliselt pikim ehitusprojekt. Ehitusuudised.ee toob välja, kui palju ja mida kulus ehitusobjekti valmimiseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele