Eesti Ehitusettevõtjate Liigu tegevjuht Indrek Peterson ei pea võimalikuks teedehangete üleandmist Riigi Kinnisvarale, sest tegemist on valdkonnaga, mille puhul on Riigi Kinnisvaral vähe kogemusi.
Petersoni sõnul pole praegu kindlasti Riigi Kinnisvaral sellist kogemust, mis võimaldaks teede hanked Maanteeametilt üle võtta. „Selline ülevõtmine nõuab pikemat aega. Iseenesest ju vahet pole, kes hankeid korraldab, oluline, et see oleks tehtud professionaalselt ja kvaliteetselt,“ märgib Peterson.
„Maanteeamet ja RKAS toimivad erinevate seaduste piires, üks teede- ja teine ehitusseasude järgi. Igal seadusel on omad lüngad, mis mõjutavad samuti hangete õnnestusmise või ebaõnnestumise,“ lisab Peterson.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Trev-2 Grupi juhatuse esimehe Tõnis Pleksepa sõnul on Arto Aasa ettepanek pisut ennatlik. „Tee-ehituse hanked on väga mahukad ning nõuavad väga paljude spetsialistide kaasamist. Teede ehitamisel ei piisa juristidest, vaid on vaja kaasata insenere ja spetsialiste,“ tõi Pleksepp välja.
Riigi Kinnisvara AS (RKAS) kommenteeris Riigikogu majanduskomisjoni ettepanekut suunata teede ehituse hanked RKASele, et on valmis oma kompetentsi hangete korraldamisel jagama, kuid teede ehituse hangete ülevõtmine ei ole neil praegu plaanis. Seda otsustab riik.
„Teede ehitamise kompetents ei saa tulla üleöö,“ märkis ehitusfirma Rand ja Tuulberg nõukogu esimees Aivar Tuulberg.
Lemminkäinen Eesti AS juhatuse esimees Sven Pertens tunnustab Riigi Kinnisvara ASi, ent kahtleb, kas RKASel on olemas piisav ressurss üle-Eestiliste teedeehituse hangete läbiviimiseks.
Kevadel hooldame niidukeid ja õlitame terrasse, aga puitfassaadi hooldamine ei tule sageli mõttessegi ning ega see polegi iga-aastane töö. Ent kui fassaadihooldus jääb pikalt tegemata, võib peagi ees oodata voodrilaudade vahetus, mis on suur ja kulukas ettevõtmine ka siis, kui otsustad seda oma jõududega teha.