Trev-2 Grupi juhatuse esimehe Tõnis Pleksepa sõnul on Arto Aasa ettepanek pisut ennatlik. „Tee-ehituse hanked on väga mahukad ning nõuavad väga paljude spetsialistide kaasamist. Teede ehitamisel ei piisa juristidest, vaid on vaja kaasata insenere ja spetsialiste,“ tõi Pleksepp välja.
„Maanteeametis on teedeehituse hangetega seotud väga paljud spetsialistid, kelle põhitegevus ei ole riigihangete korraldamine. See on pigem kaasnev kohustus,“ märgib Pleksepp
Pleksepp lisas, et hanke puhul on tähtis roll hanke juhtimisel, mis on väga pikk protsess. „Loomulikult on maanteeametil ette tulnud probleeme, kuid nendel on ka olnud omad põhjused. Alati saab asja parandada,“ hindas Pleksepp maanteeameti seniseid tulemusi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Personalifirma Manpower leidis oma 2015. aasta uuringus, et USAs on juba neljandat aastat enim puudu elektrikke, õpetajaid ja lihunikke, vahendab Marketwatch. Ka Eesti ehitusettevõtjad on tõstatanud mitmetel kordadel üles tööjõu ja spetsialistide järelkasvu probleemi.
Eesti Ehitusettevõtjate Liigu tegevjuht Indrek Peterson ei pea võimalikuks teedehangete üleandmist Riigi Kinnisvarale, sest tegemist on valdkonnaga, mille puhul on Riigi Kinnisvaral vähe kogemusi.
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.