Maanteeamet esitles 2012. aasta suurimaid teeehituse objekte. Kõige olulisemad objektid on liiklussõlmede ümberehitused.
2012. aasta suurimad teede projektid:
Tallinn-Narva maantee 10,6 – 17,4 km Loo teelõigu ehitus koos liiklussõlmedega. Peamine objekt on Kroodi liiklussõlm, millega seoses oli mitmeid maavaidlusi ja seetõttu on pikenenud kogu projekti tähtaeg.
Tallinn - Narva mnt Valgejõe – Rõmeda teelõik ja Viitna ümbersõit, kus on kõik maade vaidlustega seotud küsimused lahendatud ning objekt peaks valmima juba tänavu, et suunata kogu transiit Viitnast eemale.
Haljala liiklussõlm Tallinn – Narva maanteel
Jõhvi viadukti ehitus. Kuigi objekt asub Jõhvi kesklinnas, on tegemist olulise transiidi läbilaskevõimet suurendava objektiga. Vana silla asemel tuleb kaks viadukti, mis peaks liiklusküsimused lahendama. Projekti peaks valmima tänavu.
Pärnu ümbersõit. Põhirõhk on sel aastal Pärnus Ehitajate tee ja ümbersõit Haapsalu maanteele. Projekti tähtaeg on veninud tänu vaidlustele ja tööde teostaja vahetusele, kuid eeldatavalt valmib objekt sel aastal.
Tallinna ringtee Luige liiklussõlm. Tallinna ringteel on kolm suuremat liiklussõlme, kuid välisabiraha perioodi 2011 – 2013 vahenditest on võimalik teostada vaid Luige liiklussõlme ehitus. Teiste ringteel asuvate objektide ehitused on planeeritud uude perioodi.
Vaata kaardilt 2012. aastasse plaanitud teede- ehitus, remondi- ja hooldustöid:
- Teetööd 2012 Foto: Maanteeamet
Seotud lood
Maanteeameti peadirektori Märt Puusti sõnul kasvab jätkuvalt teedeehituse uuringutele mõeldud eelarve.
Maanteeameti hinnangul ei ole odavam lahendus alati konkurentsi eelis. Sektoris on konkurents teede ehituses tihenenud.
„Vaidlemine hangete üle on vaiksemaks jäänud ja ehitused on jõudnud küllaltki kiiresti lepingutesse,“ hindas Maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust olukorda hankevaidluste osas.
2025. aasta esimesel poolel võetakse Eestis vastu kliimakindla majanduse seadus ehk kliimaseadus, mis hakkab tulevikus otseselt mõjutama ka ehitusturgu. „Peame mõistma, et maailm muutub, ehitusturg muutub, kliimaseadus tuleb ning praegu on viimane aeg selles protsessis kaasa rääkida,” ütleb ehitusfirma Rand & Tuulberg jätkusuutliku ettevõtluse ehk kestlikkuse juht August Kompus.
Enimloetud
1
Juht: ajatatud maksuvõlg on ka üks võimalik viis parandada ettevõtte likviidsust, isegi kui see on kallis viis
Viimased uudised
Projekteerimishanke eeldatav maksumus on 19 miljonit eurot + KM.
Hetkel kuum
Juht: ajatatud maksuvõlg on ka üks võimalik viis parandada ettevõtte likviidsust, isegi kui see on kallis viis
Lepingu maksumus on korralik!
Eesmärk on saada Euroopa juhtivaks jätkusuutliku ja multimodaalse taristu rajajaks ning hooldajaks
Tagasi Ehitusuudised esilehele