Maanteeameti hinnangul ei ole odavam lahendus alati konkurentsi eelis. Sektoris on konkurents teede ehituses tihenenud.
Maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust tõi välja, et viimasel ajal on konkurents teedeehituses üha tihedam. Sellise olukorra põhjuseks on langus üldehituse turul ning otsitakse uusi võimalusi infra ehituses. Samas on seetõttu tekkinud olukorrad, kus lepingu nimel ollakse valmis hoida hinda all ja tihti maksavad ehitajad projektidele peale. „Muidugi ei ole selline olukord pikas perspektiivis jätkusuutlik. Ehitajad ei saa lõputult objektidele peale maksta,“ hindab Puust.
„Odavama hinna nimel kasutatakse võimalust ehitada odavamate materjalidega ja pakkuda odavamaid lahendusi. Siin on suur roll olukorda ohjata tellijal ja järelvalvel ning vajadusel odavamatele lahendustele ja osata „Ei“ öelda. Kui on tegemist samaväärsete lahendustega, tasub olukord kindlasti kaalumist. Aga usun, et ehitajad on jätkuvalt professionaalsemad, et asju kvaliteetsemalt teha,“ lisas Puust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Maanteeameti sõnul 2012. aastal seoses erimärgistatud kütuse soodustuse kaotamisega lisavahendeid teehooldusesse ei ole.
Maanteeamet esitles 2012. aasta suurimaid teeehituse objekte. Kõige olulisemad objektid on liiklussõlmede ümberehitused.
Maanteeamet tutvustas 2012. aasta suurimaid teetöid. Eelarve vahenditega püütakse säilitada olemasolevat kvaliteeti ja seda mitte alla lasta.
Maanteeameti peadirektori Märt Puusti sõnul kasvab jätkuvalt teedeehituse uuringutele mõeldud eelarve.
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.