„Vaidlemine hangete üle on vaiksemaks jäänud ja ehitused on jõudnud küllaltki kiiresti lepingutesse,“ hindas Maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust olukorda hankevaidluste osas.
Puusti sõnul on kindlasti üheks põhjuseks see, et turul toimetajaid on vähemaks jäänud ning kes on jäänud on muutunud professionaalsemaks. Sellegi poolest on konkurents objektidele väga suur.
Puusti hinnangul vaidlusi iseenesest vähemaks ei ole jäänud. Vaidlustatakse küll vähem hankeid, kuid kasvanud on vaidlused pärast lepingute sõlmimist muude dokumentide, määruste, juhendite ja nõuete osas. „Kui tehnilistes tingimustes leitakse vasturääkivuse, siis toob ehitaja need kindlasti välja ja leiab võimalusi muudatusi läbi suruda. Varem sellist situatsiooni polnud, sest peamiselt püüti esmajoones vaidlustada hanke tulemusi,“ märkis Puust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sellist olukorda hindab Puust pigem heaks, sest töödega saab alustatud ning teed võimalikult õigeaegselt ehitatud. Ehitajate poolt tehtud ettepanekutes pole Puusti hinnangul midagi halba, sest sellisest koostööst võidavad mõlemad pooled. „Mida rohkem ise neid dokumente läbi töötame, seda vähemaks selles valdkonnas vaidlusi jääb. Hangete poole pealt on tulemusi juba näha,“ lisas Puust.
Seotud lood
Maanteeameti sõnul 2012. aastal seoses erimärgistatud kütuse soodustuse kaotamisega lisavahendeid teehooldusesse ei ole.
Maanteeamet esitles 2012. aasta suurimaid teeehituse objekte. Kõige olulisemad objektid on liiklussõlmede ümberehitused.
Maanteeamet tutvustas 2012. aasta suurimaid teetöid. Eelarve vahenditega püütakse säilitada olemasolevat kvaliteeti ja seda mitte alla lasta.
Maanteeameti peadirektori Märt Puusti sõnul kasvab jätkuvalt teedeehituse uuringutele mõeldud eelarve.
Jätkusuutlikkus ja rohelisus ei ole enam ammu nišiteema, vaid eeldus, et tootmis- ja ehitusettevõte saaks üldse rahvusvahelisel turul kaasa rääkida. See tähendab, et tootjal peab olema täielik ülevaade nii materjalide päritolust, tootmisprotsessist kui ka sellest, mis saab toodetest pärast nende elukaare lõppu.