Ehituse hinnad hakkavad 2011. aastal kindlasti tõusma, sest nii tööjõukulud kui ka materjalide hinnad on suurenenud, rääkis Irest Ehitus AS omanik ja juhatuse esimees Rein Kiudsoo.
“Tänaseks pole me veel vanu hindasid tõstnud, kuna pole sel aastal ühtegi uut tööd pakkunud,” rääkis Kiudsoo. “Ma arvan, et kui hakkame pakkuma, siis umbes 10-15% kallimalt peaksime ehitama.”
Hinnatõusu peamiseks põhjuseks on Kiudsoo sõnul suurenevad tööjõukulud, kuna töölisi lihtsalt ei ole enam. “Töölised lähevad kõik Soome ja Rootsi ära ning pole enam mitte kellegagi ehitada ja see on kõige suurem probleem,” selgitas ta.
Samuti on juhi kinnitusel juba praegu selgunud, et tõusmas on materjalide hinnad. “Kindlasti tuleb umbes 5 %-line hinnatõus materjalide pealt,” ütles ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Keeruline on öelda, millal see aset leiab, kuna igal firmal on erinev ajastus, suveks on aga hinnad juba kindlasti muutunud, lisas Kiudsoo.
Seotud lood
Krimelte liigub kvalifitseerimata tööjõu vähenemise suunas läbi tehnoloogiliste investeeringute, rääkis Wolf Groupi kuuluva Krimelte personalidirektori Anu Ind ja lisas, et oskustööjõudu on endiselt raske leida.
Keskmine palgakasv võiks tänavu Eesti ehitussektoris tulla 5%, ent kuna palgatase Skandinaaviamaades on 3,5 korda suurem, siis Eesti Ehitusettevõtjate Liidu tegevjuhi Indrek Petersoni sõnul Soomes ehitajaid koju tagasi tulema ei motiveeri.
Aasta lõpu seisuga oli töötukassas arvel 6570 inimest, kelle viimane tööhõive seotud ehitusvaldkonnaga. Paralleelselt töötute arvuga on kahanenud ka tööpakkumiste arv: eilse seisuga oli töötukassal vahendada 126 tööpakkumist.
Ehitusfirma Rand & Tuulberg AS juhatuse liige Taivo Täht usub, et teatud töölõikudes võib ajutine tööjõupuudus tõepoolest tekkida ning kindlasti tugevneb ka palgasurve.
Rääkides Eestis valmivate kvaliteetsete uste ja akende tootmisest, ei saa üle ega ümber Haapsalu Uksetehasest. Ent pea 35 aastat järjepidevalt tegutsenud ettevõtte suund oleks võinud olla ka muu, sest esimese tootena valmistati tehases hoopis täispuidust kirst, mis tellimustööna Žiguli 09 katusel Soome sõidutati.