2024. aastal oli teedeehituse valdkonna koondkäive 818 miljonit eurot ja see kasvas üle-eelmise aastaga võrreldes 7,3%. Toome esile ka 50 suurimat käivet ja kasumit teinud ettevõtet, kust selgus, et käibe kasvu panustas oluliselt kahe ettevõtte tugev aastatulemus.
Täsemat turuülevaadet ja ettevõtete andmeid saab vaadata värskest
Taristuehituse aastaraportist, mille leiad
SIITMüügitulu kasvu põhiosa moodustavad kasvu TOPi kahe esimese ettevõtte GRK Eesti ja TREFi aastane kasv, nende müügitulu kasvas aastaga vastavalt 31,6 ja 22,4 miljoni euro võrra. Nende kahe ettevõtte kasvuta on valdkonna müügitulu sisuliselt üle-eelmise aasta tasemel.
Mitmed ettevõtted on oma tegevusaruannetes küllaltki kriitilised riigieelarvelise teederahastu osas. Rail Balticu kohta märgitakse, et suure hulga ühetaoliste tööde turule tulek mõjutab nende sisendhindu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Taristuehituse sektoris on praegu tunda ettevaatlikku optimismi, milleks annavad põhjust nii vaikselt paranev majanduskeskkond kui ka riigi poolt viimastel kuudel tehtud otsused suunata rohkem investeeringuid teedevõrgu taristusse, kirjutas KMG OÜ juhatuse liige ja Taristuehituse Liidu juht Indrek Pappel.
Vabariigi Valitsus kinnitas riigiteede teehoiukava aastateks 2025–2028, millega suunatakse Eesti teedevõrgu arendamisse ja korrashoidu kokku 932,3 miljonit eurot. See on 251,8 miljonit eurot rohkem kui eelmise nelja aasta teehoiukavas.
Teedeehitus saab uute neljarajaliste ehitamiseks 85 miljonit eurot ning lisaeelarvega veel 12 miljonit eurot, mis aga suurt pilti muutma ei hakka, tõdes tee-ehitaja Trev-2 Grupi tegevdirektor Sven Pertens.
85 miljonit eurot läheb teedeehitusse Pärnu ja Tartu maanteel ning Rail Balticu ehitusse..
Kaitsekuludeks suunatud euroraha kulub maanteede ehitamiseks, kaitsetööstuspargile ning kaitsetööstusse investeerimiseks.
PAROC® toob ehitusturule uue toote – PAROC
Linio 10cc. Tegemist on kaasaegse kivivilla soojusisolatsiooniplaadiga fassaadide jaoks (ETICS), mille mõlemad pooled on juba tehases kruntvärviga kaetud. See lahendus aitab ehitusplatsil tööd tõhusamalt korraldada, säästes paigaldusaega ja vähendades liimikulu.