Sven Pertens teedeehituse lisarahast: tore, aga vähe
Teedeehitus saab uute neljarajaliste ehitamiseks 85 miljonit eurot ning lisaeelarvega veel 12 miljonit eurot, mis aga suurt pilti muutma ei hakka, tõdes tee-ehitaja Trev-2 Grupi tegevdirektor Sven Pertens.
“Number niimoodi välja öelda ‒ ligi 100 miljonit ‒ tundub ju suur, aga kui me jagame selle 3-4 aasta peale, siis see nii väga suur enam ei olegi,” märkis Pertens Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Verstoni finantsjuht ja juhatuse liige Jarmo Liiver ütles, et kuigi taristuehituse turg on viimastel aastatel kõikunud, suutis ettevõte 2024. aastal säilitada kasumlikkuse tänu mitmekesisele portfellile ja kiirele kohanemisvõimele.
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?