Rail Balticu Pärnumaa trassi planeering on kooskõlastamisküps
Pärnumaal on Rail Balticu eelistatud sinine-kollane-roosa trassialternatiivile valminud planeeringulahendus, hinnatud on kaasnevad mõjud ja välja on selgitatud metsisele ebasoodsa mõju kompenseerimiseks vajalikud tegevused.
Kust Rail Balticu trass Pärnumaal kulgeb, hakkab järjest enam selgemaks saama.
Foto: Liis Treimann
Regionaal- ja põllumajandusministeerium edastas Rail Balticu planeeringu koos Natura ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruandega ning Natura hüvitusmeetmete kavaga kooskõlastamiseks valitsusasutustele, Riigimetsa Majandamise Keskusele, transpordiametile, Pärnu linnale ning Häädemeeste ja Saarde vallale.
Teedeehituse ja korrashoiu ettevõte Verston alustab koostöös Järelpinge Inseneribürooga detsembris Rae vallas Rail Baltica Põrguvälja tee maanteeviadukti ehitamist. Järveküla ja Jüri asumit ühendaval teel suunatakse autoliiklus ümber alates jaanuarist 2024.
Rail Baltic Estonia ja AS TREF Nord sõlmisid lepingu kahe suure objekti, Rae viadukti ja Vaskjala raudteesilla, rajamiseks. Ehituslepingu maksumus on 7,3 miljonit eurot, objektid valmivad järgmise aasta jooksul.
Kuigi mõningase hilinemisega, algasid oktoobris suuremahulised tööd Rail Baltica ühe olulisima objekti, Ülemiste reisiterminali ehitusel. Esimese etapi ehitustööde maht on 45 miljonit eurot. Terminalihoone hange kuulutakse välja järgmisel aastal.
Taristuehitaja KMG Infra võttis Rail Balticu Ülemiste terminali ja Vanasadama trammiliini ehitusobjektide teenindamiseks kasutusele esimesed elektrisõidukid. Esialgu testitakse sõidukite sobivust erinevate objektide ja tööülesannete puhul, et leida lahendus ettevõtte tegevusega kaasneva transpordiheitme vähendamiseks.
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.
Selle hoone ehitust alustati 1936. aastal, esimene tööpäev oli majas 5. märtsil 1938. Toonastest hoonesisestest ehitustöödest tegid suurema osa Võru tööstuskooli õpilased.