Rail Balticu Pärnumaa trassi planeering on kooskõlastamisküps
Pärnumaal on Rail Balticu eelistatud sinine-kollane-roosa trassialternatiivile valminud planeeringulahendus, hinnatud on kaasnevad mõjud ja välja on selgitatud metsisele ebasoodsa mõju kompenseerimiseks vajalikud tegevused.
Kust Rail Balticu trass Pärnumaal kulgeb, hakkab järjest enam selgemaks saama.
Foto: Liis Treimann
Regionaal- ja põllumajandusministeerium edastas Rail Balticu planeeringu koos Natura ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruandega ning Natura hüvitusmeetmete kavaga kooskõlastamiseks valitsusasutustele, Riigimetsa Majandamise Keskusele, transpordiametile, Pärnu linnale ning Häädemeeste ja Saarde vallale.
Teedeehituse ja korrashoiu ettevõte Verston alustab koostöös Järelpinge Inseneribürooga detsembris Rae vallas Rail Baltica Põrguvälja tee maanteeviadukti ehitamist. Järveküla ja Jüri asumit ühendaval teel suunatakse autoliiklus ümber alates jaanuarist 2024.
Rail Baltic Estonia ja AS TREF Nord sõlmisid lepingu kahe suure objekti, Rae viadukti ja Vaskjala raudteesilla, rajamiseks. Ehituslepingu maksumus on 7,3 miljonit eurot, objektid valmivad järgmise aasta jooksul.
Kuigi mõningase hilinemisega, algasid oktoobris suuremahulised tööd Rail Baltica ühe olulisima objekti, Ülemiste reisiterminali ehitusel. Esimese etapi ehitustööde maht on 45 miljonit eurot. Terminalihoone hange kuulutakse välja järgmisel aastal.
Taristuehitaja KMG Infra võttis Rail Balticu Ülemiste terminali ja Vanasadama trammiliini ehitusobjektide teenindamiseks kasutusele esimesed elektrisõidukid. Esialgu testitakse sõidukite sobivust erinevate objektide ja tööülesannete puhul, et leida lahendus ettevõtte tegevusega kaasneva transpordiheitme vähendamiseks.
Jätkusuutlikkus ja rohelisus ei ole enam ammu nišiteema, vaid eeldus, et tootmis- ja ehitusettevõte saaks üldse rahvusvahelisel turul kaasa rääkida. See tähendab, et tootjal peab olema täielik ülevaade nii materjalide päritolust, tootmisprotsessist kui ka sellest, mis saab toodetest pärast nende elukaare lõppu.