Rail Baltica Ülemiste ühisterminali ehitus läks lõpuks käima
Kuigi mõningase hilinemisega, algasid oktoobris suuremahulised tööd Rail Baltica ühe olulisima objekti, Ülemiste reisiterminali ehitusel. Esimese etapi ehitustööde maht on 45 miljonit eurot. Terminalihoone hange kuulutakse välja järgmisel aastal.
Kuigi Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets nendib, et olemasoleva, 1520mm raudtee demonteerimistööd võtsid oodatust pisut kauem aega, on nüüdseks planeeritud töömaal piisavalt ruumi, mis võimaldab alustada Ülemiste terminali raudteerajatiste ning aluskonstruktsioonide ehitamisega.
Värskelt Eesti Taristuehituse Liitu juhtima asunud Indrek Pappel märkis hiljuti ajaleheveergudel üsna täpselt, et samal ajal, kui olukord ehitussektoris muutub majanduse jahtumise ja kõrge inflatsiooni tingimustes üha morbiidsemaks, on probleemiks ka välisrahastuse toel toimuvate arenduste pikale veninud hankeprotseduurid. Selle probleemi põhjusi avab enda poolt Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.
Roheline mõtteviis on tulnud, et jääda, aga nõuded on karmid ning nende täitmisega peab nii riigi- ja erasektor kiirustama, jäi kõlama 25. oktoobril toimunud Taristuehituse konverentsil.
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.