Kuigi kõrghooaeg kogub tuure, on teedeehituses alarahastuse tõttu oodata tänavu madalamat tööhõivet ja lisaks koguneb pea kohale ka teisi murepilvi, analüüsis turuolukorda KPMG tehingute valdkonna nõustaja Angela Rannu Äripäeva Infopanga raportis.
Taristuehituse Liit korraldas 2022. aastal meeleavalduse juhtimaks tähelepanu teedevõrgu säilitamise ja arendamise süveneva alarahastuse ränkadele pikaajalistele tagajärgedele.
Foto: Liis Treimann
Praegune olukord meenutab 2020. aastal alanud COVID-19 pandeemiat, mil sarnase teekonna läbisid ka HORECA (hotel/restaurant/cafe) sektori turuosalised, kes pidid eksistentsi jätkamise nimel vähendama töötajate koosseisu teadmata perioodiks.
Tee-ehituse mahud kahanevad praeguste kavade kohaselt umbes 20% aastas ja nii mitu aastat järjest. Riik on pannud neljarajaliste põhimaanteede ehitamise plaani piltlikult öeldes riiulisse – need valmivad 100 aasta pärast või pigem veelgi hiljem – kui üldse kunagi valmivad, avas keerulist olukorda ASi TREV-2 Grupp ja Eesti Taristuehituse Liidu juhatuse esimees Sven Pertens värskes Äripäeva Infopanga Taristuehituse raportis.
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.