• 25.03.15, 11:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suurorg: 2+1 teedel saame kasutada parimaid lahendusi

Nordeconi juhatuse liikme Erkki Suuroru sõnul oleks võinud 2+1 teede ehitusega alustada juba tunduvalt varem, ent praeguses seisus saame ära kasutada välisriikide parimaid lahendusi 2+1 sõiduteede ohutuse tagamisel.
Suurorg: 2+1 teedel saame kasutada parimaid lahendusi
  • Foto: Raul Mee
2+1 teelõigud on uus teelahendus Eestile. Millistele osadele tuleb erilist rõhku panna rajatavate teelõikude ohutuse tagamisele?
Kuna Eestis puudub varasem kogemus, siis on keeruline hinnata ja välja tuua kindlaid fakte, kuid saab eeldada, et erilise tähelepanu all võiksid olla möödasõiduradade lõikude pikkused, sõiduradade eraldamine põrkepiiretega ja liikluskorralduse arusaadavus liiklejatele.
Millistest 2+1 teede lahenduste standarditest lähtuda või tuleb neid hakata alles looma?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eestis ei ole 2+1 sõiduradadele välja töötatud eraldi standardeid. Projekteerijad kasutavad arvatavasti lähiriikide teadmisi, kogemusi ja kohalikke nõudeid. Kokkuvõttes peaks see olema Eestile hea variant, sest saame kasutusele võtta parimad lahendused ja ei pea hakkama enam midagi välja mõtlema. Lõppmaksumust see ei tohiks mõjutada.
Kuivõrd odavam on 2+1 teelahendused võrreldes 2+2 teelõikudega? Kui suur on hinnanguline protsentuaalne rahaline võit kogumaksumusest?
Kuna Eestis pole varem 2+1 lahendust kasutatud, siis ei saa otse sellele küsimusele vastata. Loodetavasti on vastavad analüüsid Maanteeamet juba läbi viinud ja näeb selles olulist hinnavõitu.
Teie arvamus lühidalt 2+1 teelõikude kohta. On see Eesti liikluskultuuri arvestades sobiv või mitte?
Liiklejana olen arvamusel, et olulistele riigimaanteedele, kuhu lähiajal ei planeerita 2+2 sõiduraja väljaehitust, on 2+1 lahendus sobiv, Suureneb tee läbilaskevõime ja tõuseb liiklusohutus. 2+1 teelõigud peaks kaasa aitama ka Eesti üldisele liikluskultuuri tõusule ja väheneb vajadus sooritada ohtlikke möödasõite. Samas tuleb liiklejatele anda aega uute lahendustega kohanemiseks.
Ettevõtjana ja ehitusinsenerina oleksin soovinud, et riigil oleks olnud rohkem julgust nimetatud lõike planeerida juba oluliselt varem, mis omakorda oleks taganud tänaseks juba reaalse liiklusohutuse statistika ja tagasiside liiklejatelt. Riigimaanteede arendamine ja rahastamine peab olema stabiilne. Ebamõistlikud on järsud suunamuutused, kus ühel kümnendil planeerib riik uhkeid liiklussõlmi 2+2 radadega ja teisel remonditakse vaid asfaltkatet ning niinimetatud uute Nokiatena tuuakse lauale 2+1 rajad. Mõistlik on üheaegselt planeerida ja investeerida erinevatesse insenertehnilistesse lahendustesse, mis annavad mitmekülgsemat liiklusohutuse ja -käitumise tagasisidet.

Seotud lood

Uudised
  • 26.03.15, 10:54
Projekteerija: 2+1 teed vajavad jalakäijate tunneleid
Novarc Grupi juhatuse esimehe Jüri Rass nõustub juba varasemalt ohtuse tagamist 2+1 teede puhul, ent viitab tähelepanu lahenduste väljatöötamist jalakäiatele, kes peavad bussipeatuses pärast mahatulekut teed ületama.
Uudised
  • 25.03.15, 12:23
Merko: 2+1 teed võivad tekitada uusi ohuallikaid
AS Merko Ehitus Eesti tütarettevõtte Tallinna Teede ASi eelarveosakonna juhataja Mart Märtsoni sõnul tuleb rajatavate 2+1 teede puhul tähelepanu pöörata uutele võimalikele ohuallikatele, millega meie liiklejad veel tuttavad pole. Uusi teelõike tuleks Märtsoni sõnul vaadata kindlasti neljarealiseks ehitamise perspektiiviga.
Uudised
  • 24.03.15, 11:00
Maanteeameti soovitused ehitajatele 2+1 teelõikude rajamisel
Maanteeamet kuulutab sel aastal välja Eestis esmakordselt 2+1 teelõikude projekteerimise ning ehitamise hanked. Ehitusuudised.ee toimetus uuris, millise riigi kogemusest amet uute teelõikude rajamisel lähtub ning milliste riikide standarditega soovitab projekteerijatel ja ehitajatel tutvuda.
Uudised
  • 24.03.15, 12:03
Pertens: vahendite nappuses uued teelahendused mõistlik valik
Lemminkäinen Eesti juhatuse esimehe Sven Pertensi sõnul ei ole Eestisse rajatavad 2+1 teelõigud küll poole odavamad neljarealistest, ent võimaldab siiski muuta teid ohutumaks ka kiiremaks. Olulist rõhku tuleb pöörata ka uue teetüübi projekteerimisele.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.06.25, 11:23
Katuseakende vananemine – probleem, millega peab arvestama
Katuseaknad on oluliselt enamat kui lihtsalt valgusallikad. Need mõjutavad hoone energiatõhusust, ventilatsiooni ja sisekliimat. Vananedes võivad aknad tekitada probleeme, mis ei ole esialgu visuaalselt märgatavad, kuid mis aja jooksul kahjustavad konstruktsioone ning halvendavad kasutajate mugavust.

Enimloetud

1
Uudised
  • 25.06.25, 10:49
Tartu kiitis Siuru detailplaneeringu heaks
2
Uudised
  • 26.06.25, 06:45
Invego ja Reterra panid 14- miljonilisele Läti arendusele nurgakivi
Läti - see on Eesti arendajate uus suur trend! GALERII: vaata, mis seal toimus ja kes seal olid!
3
Uudised
  • 25.06.25, 06:45
4 võimast GALERIID: Metro Capital ja EBS panid haridus- ja ettevõtluslinnakule nurgakivi
Võimsad visuaalide ja fotode galeriid näitavad, mis sinna tuleb ning mis nurgakivipanekul toimus ja kes kõik seal olid - uuri lähemalt!
4
Uudised
  • 26.06.25, 12:43
Noobel GALERII: Scandium sai Marienholmi I etapi valmis
Vaata, mis seal toimus ja kes kõik seal kohal olid!
5
Uudised
  • 26.06.25, 10:04
Evecon sai uue juhi
6
Uudised
  • 19.06.25, 14:34
Kiisal asuvasse Mandri-Euroopa suurimasse akuparki jõudis 126-tonnine hiigeltrafo
Akupargi üldehituse, elektritööde ja paigaldustööde eest vastutab Eveconi tütarfirma WiSo Engineering. Akupargi alajaama ja ühendamise Eesti põhivõrguga teeb Connecto Infra.

Hetkel kuum

Siia võrsub linnak. Pealinna esindusliku piirkonna miljöö paneb arendajale, arhitektile ja ehitajale eriti suure vastutuse.
Uudised
  • 25.06.25, 06:45
4 võimast GALERIID: Metro Capital ja EBS panid haridus- ja ettevõtluslinnakule nurgakivi
Võimsad visuaalide ja fotode galeriid näitavad, mis sinna tuleb ning mis nurgakivipanekul toimus ja kes kõik seal olid - uuri lähemalt!
Arenduse brutopind on 7600 ruutmeetrit ja see peaks valmima 2026. aasta lõpuks (Visuaal: Arco Vara).
Uudised
  • 20.06.25, 06:45
Arco Vara alustas Kristiines uute elamute ehitust
Hetk nurgakivi panekult.
Uudised
  • 19.06.25, 06:45
Infortar pani nurgakivi Eesti ühele suurimale rohegaasijaamale
Vaata galeriid, kuidas ehitus edeneb.
Maa- ja Ruumiameti digiteenuste teenistuse direktor Taavi Jakobson ja Kliimaministeeriumi ehituse ja elukeskkonna osakonna juhataja arhitekt Kaja Pae.
Saated
  • 24.06.25, 14:00
E-ehituse platvorm toob utoopia lähedamale, kui oskad oodata
Esimesed korterid peaksid valmima 2026. aasta kevadeks.
Uudised
  • 25.06.25, 09:00
Aviaator tähistas sarikapidu – vaata uhket galeriid!
Sinna kerkib tulevikus rohkem kui 600 kaasaegset kodu
Ees laiuvad värsked välipadeliväljakud.
Uudised
  • 20.06.25, 08:15
Merko Uus-Veerenni arendus sai täiendust
Kiisal asuvasse Mandri-Euroopa suurimasse akuparki jõudis 126-tonnine hiigeltrafo
Uudised
  • 19.06.25, 14:34
Kiisal asuvasse Mandri-Euroopa suurimasse akuparki jõudis 126-tonnine hiigeltrafo
Akupargi üldehituse, elektritööde ja paigaldustööde eest vastutab Eveconi tütarfirma WiSo Engineering. Akupargi alajaama ja ühendamise Eesti põhivõrguga teeb Connecto Infra.
Volvo Construction Equipment esitleb uue põlvkonna rataslaadureid, mis tõhustavad tootlikkust
  • ST
Sisuturundus
  • 25.06.25, 14:49
Volvo Construction Equipment esitleb uue põlvkonna rataslaadureid, mis tõhustavad tootlikkust

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele