• 24.03.15, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeameti soovitused ehitajatele 2+1 teelõikude rajamisel

Maanteeamet kuulutab sel aastal välja Eestis esmakordselt 2+1 teelõikude projekteerimise ning ehitamise hanked. Ehitusuudised.ee toimetus uuris, millise riigi kogemusest amet uute teelõikude rajamisel lähtub ning milliste riikide standarditega soovitab projekteerijatel ja ehitajatel tutvuda.
Maanteeameti soovitused ehitajatele 2+1 teelõikude rajamisel
  • Foto: Selou.me
Küsimustele vastas Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm.
2+1 tee on laialdaselt kasutusel küll Skandinaavias, ent Eestis varasemalt mitte. Milliste riikide juhistest lähtub Maanteeamet 2+1 teede projekteerimisel ja ehitamisel Eestis?
Maanteeamet lähtub 2+1 teede kavandamisel valdavas osas Rootsi kogemusele.
Milliseid lähtekohti on 2+1 teelõikude jaoks välja töötatud, et tagada ohutu liiklemine ning vältida nö 2+1 teeraja lõpus „viimase hetke“ möödasõite?
„Viimase hetke“ möödasõite ei saa liikluskorralduslike vahenditega vältida. See on eelkõike liikluskultuuri küsimus. 2+1 sõidurajaga lõpuosad oleme kavandanud vastavalt Rootsi teedeprojekteerimise normdokumentidele. Rootsis nimetatud lahendus toimib ja on liiklejale arusaadav. Põhimõtteliselt on 2+1 sõiduradadega lõikude lõpuosade lahendus analoogne Eestis rajatud 2+2 sõidurajaga teelõikude lõpuosadega.
Kas lisaks uudse tee rajamisega on teil plaanis integreerida ka smart-road (ingl k. tark-tee toim)  lahendusi 2+1 teelõikudele?
Ei ole kavas.
Kuidas plaanite hakata monitoorima 2+1 teelõikude ohutust?
Tagasisidet lahenduse toimivuse osas saab visuaalsel hindamisel ja liiklejatelt tagasisidet saades. Tagasisidet saame ka lõigu liiklusõnnetuste statistikast.
Kuidas soovitate projekteerijatel ja ehitajatel ette valmistuda 2+1 teelõikude hangeteks?
Projekteerijatel ja ehitajatel tuleks tutvuda Rootsi ja Soome juhendmaterjalidega, mis käsitlevad 2+1 teelõike.
Mis saab olema 2+1 teelõikude hangete puhul määravateks hindamiskriteeriumideks?
Määravaks saab siiski maksumus.
Bituumeni hinnaindeks | Create infographics

Seotud lood

Uudised
  • 25.03.15, 11:05
Suurorg: 2+1 teedel saame kasutada parimaid lahendusi
Nordeconi juhatuse liikme Erkki Suuroru sõnul oleks võinud 2+1 teede ehitusega alustada juba tunduvalt varem, ent praeguses seisus saame ära kasutada välisriikide parimaid lahendusi 2+1 sõiduteede ohutuse tagamisel.
Uudised
  • 25.03.15, 12:23
Merko: 2+1 teed võivad tekitada uusi ohuallikaid
AS Merko Ehitus Eesti tütarettevõtte Tallinna Teede ASi eelarveosakonna juhataja Mart Märtsoni sõnul tuleb rajatavate 2+1 teede puhul tähelepanu pöörata uutele võimalikele ohuallikatele, millega meie liiklejad veel tuttavad pole. Uusi teelõike tuleks Märtsoni sõnul vaadata kindlasti neljarealiseks ehitamise perspektiiviga.
Uudised
  • 24.03.15, 12:03
Pertens: vahendite nappuses uued teelahendused mõistlik valik
Lemminkäinen Eesti juhatuse esimehe Sven Pertensi sõnul ei ole Eestisse rajatavad 2+1 teelõigud küll poole odavamad neljarealistest, ent võimaldab siiski muuta teid ohutumaks ka kiiremaks. Olulist rõhku tuleb pöörata ka uue teetüübi projekteerimisele.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.04.25, 15:18
Optimus Systems: kuidas väike meeskond on kasvanud Eesti turvasektori liidriks
Kui ettevõte sünnib soovist teha midagi sisukat ja põnevat, ei pruugi esialgu ollagi suurt strateegiat ja visiooni. Ent kui sellele lisandub aastatepikkune sihikindlus, oskus õigeid otsuseid teha ja kirg valdkonna vastu, võib sellest kasvada midagi suurt. Just nii on läinud ettevõttega Optimus Systems, mis alustas 20 aastat tagasi viieliikmelise meeskonnana ning on nüüdseks kasvanud Eesti turvavaldkonna liidriks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele