• 24.03.15, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeameti soovitused ehitajatele 2+1 teelõikude rajamisel

Maanteeamet kuulutab sel aastal välja Eestis esmakordselt 2+1 teelõikude projekteerimise ning ehitamise hanked. Ehitusuudised.ee toimetus uuris, millise riigi kogemusest amet uute teelõikude rajamisel lähtub ning milliste riikide standarditega soovitab projekteerijatel ja ehitajatel tutvuda.
Maanteeameti soovitused ehitajatele 2+1 teelõikude rajamisel
  • Foto: Selou.me
Küsimustele vastas Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm.
2+1 tee on laialdaselt kasutusel küll Skandinaavias, ent Eestis varasemalt mitte. Milliste riikide juhistest lähtub Maanteeamet 2+1 teede projekteerimisel ja ehitamisel Eestis?
Maanteeamet lähtub 2+1 teede kavandamisel valdavas osas Rootsi kogemusele.
Milliseid lähtekohti on 2+1 teelõikude jaoks välja töötatud, et tagada ohutu liiklemine ning vältida nö 2+1 teeraja lõpus „viimase hetke“ möödasõite?
„Viimase hetke“ möödasõite ei saa liikluskorralduslike vahenditega vältida. See on eelkõike liikluskultuuri küsimus. 2+1 sõidurajaga lõpuosad oleme kavandanud vastavalt Rootsi teedeprojekteerimise normdokumentidele. Rootsis nimetatud lahendus toimib ja on liiklejale arusaadav. Põhimõtteliselt on 2+1 sõiduradadega lõikude lõpuosade lahendus analoogne Eestis rajatud 2+2 sõidurajaga teelõikude lõpuosadega.
Kas lisaks uudse tee rajamisega on teil plaanis integreerida ka smart-road (ingl k. tark-tee toim)  lahendusi 2+1 teelõikudele?
Ei ole kavas.
Kuidas plaanite hakata monitoorima 2+1 teelõikude ohutust?
Tagasisidet lahenduse toimivuse osas saab visuaalsel hindamisel ja liiklejatelt tagasisidet saades. Tagasisidet saame ka lõigu liiklusõnnetuste statistikast.
Kuidas soovitate projekteerijatel ja ehitajatel ette valmistuda 2+1 teelõikude hangeteks?
Projekteerijatel ja ehitajatel tuleks tutvuda Rootsi ja Soome juhendmaterjalidega, mis käsitlevad 2+1 teelõike.
Mis saab olema 2+1 teelõikude hangete puhul määravateks hindamiskriteeriumideks?
Määravaks saab siiski maksumus.
Bituumeni hinnaindeks | Create infographics

Seotud lood

Uudised
  • 25.03.15, 11:05
Suurorg: 2+1 teedel saame kasutada parimaid lahendusi
Nordeconi juhatuse liikme Erkki Suuroru sõnul oleks võinud 2+1 teede ehitusega alustada juba tunduvalt varem, ent praeguses seisus saame ära kasutada välisriikide parimaid lahendusi 2+1 sõiduteede ohutuse tagamisel.
Uudised
  • 25.03.15, 12:23
Merko: 2+1 teed võivad tekitada uusi ohuallikaid
AS Merko Ehitus Eesti tütarettevõtte Tallinna Teede ASi eelarveosakonna juhataja Mart Märtsoni sõnul tuleb rajatavate 2+1 teede puhul tähelepanu pöörata uutele võimalikele ohuallikatele, millega meie liiklejad veel tuttavad pole. Uusi teelõike tuleks Märtsoni sõnul vaadata kindlasti neljarealiseks ehitamise perspektiiviga.
Uudised
  • 24.03.15, 12:03
Pertens: vahendite nappuses uued teelahendused mõistlik valik
Lemminkäinen Eesti juhatuse esimehe Sven Pertensi sõnul ei ole Eestisse rajatavad 2+1 teelõigud küll poole odavamad neljarealistest, ent võimaldab siiski muuta teid ohutumaks ka kiiremaks. Olulist rõhku tuleb pöörata ka uue teetüübi projekteerimisele.
  • ST
Sisuturundus
  • 03.02.25, 09:41
Kas tööstusel on valikut?
Kui räägitakse tööstuse energiavajadusest, energiajulgeolekust või toidujulgeolekust, siis tundub, et räägitaks vaid gaasist, CNG-st või äärmisel juhul LPG-st. See on nii ilmselge valik, et tavaliselt ei vaevuta millelegi muule mõtlemagi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele