Maanteeameti sõnul 2012. aastal seoses erimärgistatud kütuse soodustuse kaotamisega lisavahendeid teehooldusesse ei ole.
Käesoleva aasta algusest kadus teehooldust- ja ehitust teostavatel ettevõtetel erimärgistatud kütuse kasutamise puhul soodustuse võimalus. Ehitajate ja teehooldajate sõnul mõjutab selline muutus eelarvet väga valusalt.
2012. aasta teetöid tutvustaval pressikonverentsil märkis Maanteeameti peadirektor Tamur Tsäkko: „Teehoolduseks on 2012. aastal ette nähtud 45 miljonit eurot, mis on sama kui eelmiselgi aastal. Seoses erimärgistatud kütuse soodustuse kaotamisega lisavahendeid eelarves ei ole.“ Maanteeameti sõnul jääb seadusemuutusest tulenev lisakulu teehooldajate kanda.
Seotud lood
Maanteeamet tutvustas 2012. aasta suurimaid teetöid. Eelarve vahenditega püütakse säilitada olemasolevat kvaliteeti ja seda mitte alla lasta.
Maanteeameti peadirektori Märt Puusti sõnul kasvab jätkuvalt teedeehituse uuringutele mõeldud eelarve.
Maanteeameti hinnangul ei ole odavam lahendus alati konkurentsi eelis. Sektoris on konkurents teede ehituses tihenenud.
„Vaidlemine hangete üle on vaiksemaks jäänud ja ehitused on jõudnud küllaltki kiiresti lepingutesse,“ hindas Maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust olukorda hankevaidluste osas.
Kui ettevõte sünnib soovist teha midagi sisukat ja põnevat, ei pruugi esialgu ollagi suurt strateegiat ja visiooni. Ent kui sellele lisandub aastatepikkune sihikindlus, oskus õigeid otsuseid teha ja kirg valdkonna vastu, võib sellest kasvada midagi suurt. Just nii on läinud ettevõttega Optimus Systems, mis alustas 20 aastat tagasi viieliikmelise meeskonnana ning on nüüdseks kasvanud Eesti turvavaldkonna liidriks.