"On absurdne, et ühe ehitusobjekti planeerimisel- projekteerimisel- ehitamisel tuleb orienteeruda erinevate ministeeriumide poolt koostatud erinevates seadustes. Sellisel juhul on kerge teha vigu nii seaduste tekstides kui nende seaduste kasutuses. Loodetavasti toovad kavandatavad muutused positiivseid mõtteid ka õuealade, taluteede, tänavate projekteerimisse sest hetkel arvavad enamus ametnikke, et koduõuelt väljasõitu tuleb käsitleda samade projekteerimisnõuete alusel kui kiirteed,“ on Tarbe ootaval seisukohal Justiitsministeeriumi poolt laiali saadetud eelnõu osas.
„Selleks et projekteerida parkimisplatsile äärekivi ja asfaltkatet on vajalik omada teedeehitus inseneri kõrget kvalifikatsiooni ning vastavat registreeringut. Vastavate lubade omandamine on näiteks ehitusinseneridele tehtud praktiliselt võimatuks ning lubade omistamine on Maanteeameti monopol. Teehoiutööde tegevusluba on nii karm luba, et isegi metsaraja (kergliiklustee) ehitusprojekt ilma spetsiifilist luba omava kodaniku vastutava allkirjata kvalifitseeritakse ebapädevaks,“ kommenteerib Tarbe praegust olukorda.
Justiitsministeerium saatis laiemale kooskõlastusringile ehitus- ja planeerimisseadustiku eelnõu, mis ühendab ühtekokku kõik ehitust puudutavad seadused.