• 13.10.10, 10:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Küsi ehitajalt miinimumist pikemat garantiid

Ehitusgarantii puhul on seadusega ettenähtud kaheaastane miinimumaeg, ent tellijal on õigus küsida ka pikemat garantiiperioodi valminud ehitisele.
„Otsustasime rakendada kolmeaastast garantiid, et sisendada ostjale kindlustunnet. Palju on ju tehtud lühiajalise ettevõtmisena arendusi, kus garantiiaja lõpuks pole enam ka seda ettevõtet, kelle poole inimene võiks pöörduda,“ rääkis NCC Elamuarenduse juhatuse liige Priit Aer ja lisas, et mõistagi on tegemist olulise müügiargumendiga.
Aeru sõnul tulevad 80-90% garantiiprobleemidest välja esimese aasta jooksul. „Kui need esimese aasta lõpuks pole välja tulnud, siis tõenäosus, et järgneva kolme aasta jooksul midagi juhtub, on üsna väike,“ märkis ta.
Aer tunnistas, et ehitaja jaoks lühem garantiiaeg loomulikult parem, ent julgustas samas ka eramutellijat küsima pikemat garantiiaega. „Autode puhul on ju ka nii, et mõned firmad annavad 3, teised 5 aastat garantiid. Suuremate ehitushangete puhul on reeglina kõik hästi läbimõeldud ning kui tellija pikemat garantiid nõuab, siis on see juba pakkumise staadiumis ette antud,“ selgitas ta.
Jõgeva Ehitus on juhatuse esimehe Tiit Saarva sõnul rakendanud reeglina kaheaastast garantiid, ehkki mõnel hankel on küsitud ka kolm. Ka tema  kinnitas, et kahe aasta jooksul tulevad ehitusvead välja.
„Oleme viimasel ajal teinud enam remondi- ja rekonstrueerimistöid ning seal polegi garantiiaja pikkus nii oluline kui muud faktorid. Renoveerimise puhul mõjutavad palju keskkonnatingimused, niiskus. Kui näiteks seina hüdroisolatsioon pole korras ja värv ei jää pidama, siis pole see seotud värvimistöö kvaliteediga,“ rääkis Saarva.
„Häda on ka selles, et kliendid püüavad projekteerimise pealt kokku hoida ja kui selles etapis korralikult läbi ei mõelda ning tuleb projekti ümber teha, siis võivad tekkida probleemid,“ lisas ta.
Loe pikemalt tänasest Äripäevast.
 

Seotud lood

Uudised
  • 14.10.10, 15:22
Tellija: küsiksin pikema ehitusgarantii eest lisaraha
Turvatehnika ASi juhataja Alo Rõõmussaare hinnangul pole põhjust küsida ehitajalt pikemat garantiid, kui ehitatakse projektikohaselt ja järelevalve valvab.
Uudised
  • 14.10.10, 11:22
Ehitusekspert: garantii osas pakutakse ainult sapakaid
Ekspertiisibüroo OÜ juhatuse esimees Teet Sepaste on seisukohal, et ammu on aeg pakkuda seadusega ettenähtud kaheaastasest miinimumajast pikemat ehitise garantiid.
Uudised
  • 14.01.11, 12:30
Lagunev Tiskre-Hansu ridaelamu sunnib omanikke kohtusse
2008. aastal Tiskres valminud merevaatega ridaelamute katused ei pea vett ning probleeme on ka fassaadiga. Arendaja on pankrotis, ehitusgarantii läbi ja elanikud plaanivad kohtusse minekut.
Uudised
  • 27.10.10, 12:30
Levib 3-aastane ehitusgarantii
Taas saab üks valminud hoone seadusega ettenähtud miinimumajast pikema garantii. Kaamos Ehitus annab 3-aastase garantii uuele Tallinna südalinnas valminud korterelamule.
  • ST
Sisuturundus
  • 28.04.25, 10:08
Ekspert selgitab: miks vajab ärihoone enamat kui lihtsalt katust?
Kui räägitakse ärikinnisvarast, pööratakse enamasti tähelepanu selle asukohale, suurusele ja siselahendusele. Katuse peale mõeldakse sageli alles viimases järgus. Ent katus ei ole pelgalt funktsionaalne element, mis kaitseb vihma ja tuult eest. Tänapäevane katus on osa hoone toimivusest, energiatõhususest ja visuaalsest kuvandist. Kuidas teha katuse puhul tark otsus? Miks on oluline lähtuda kvaliteedist, mitte ainult hinnast? Ja mis rolli mängib katus ettevõtte jätkusuutlikkuses?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele