Viimase aja praktika alusel tuleb rõhutada, et riigihanke edukus sõltub vägagi sellest, kui selgelt ja täpselt hankija nõudmised on tehnilises kirjelduses määratletud. Kui esinevad teatud objektiivsed asjaolud, mida ei olnud hankijal võimalik hankelepingu sõlmimise ajal ette näha (nt inflatsioon; ülemaailmne majandussurutis – ehitusmaterjali hindade oluline muutumine jms), lubab riigihangete seadus hankelepingut (ennekõike pikaajalist) muuta.
Samas tuleb enne hankelepingu muutmist selgitada, kas hankelepingu muutmata jätmise korral satuks täielikult või olulises osas ohtu hankelepinguga taotletud eesmärgi saavutamine.
Tuleb märkida, et hinnamuudatust tuleb üldjuhul pidada oluliseks, seega keelatud muudatuseks. Juhul, kui soovitavad muudatused on algse riigihankelepingu tingimustest oluliselt erinevad ja kui neist ilmneb poolte soov pidada uusi läbirääkimisi lepingu oluliste tingimuste üle, tuleb korraldada uus riigihange ning hankelepingu muutmine ei ole õigustatud.