"Ma ei tea lähiümbruses ühtegi nii raskes seisundis objekti, isegi mitte väljaspool piiri, mida oleks ette võetud ja ehitaja seisukohast vaadatuna on see ikka üliraske projekt," rääkis Tallinna Tehnikaülikooli professor Karl Õiger Aktuaalsele Kaamerale.
1999. aastast koos kolleegidega vesilennukiangaare uurinud Õigeri sõnul on ainus viis teada saada, mis laguneva betooni all toimub, angaarid piltlikult öeldes paljaks koorida, korrodeerunud sarrused üles leida ja ära puhastada.
"Kõrgsurve meetodil puhastatakse sarrused ja võetakse lahti lahtiolev betoon, et valmistada ette pinnast betooniga konstruktsioonide katmiseks," selgitas Nordecon Ehitus AS-i projektijuht Veiko Krautman.
Kasutatavad materjalid on kapriissed ja kardavad kuumust ning seetõttu tehakse kuplite otsas suurem töö ära öösiti.
Lennusadama vesilennukite angaarides plaanitakse Meremuuseumi uus ekspositsioonihoone avada järgmise aasta juulis.