15. juuli 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lennusadama angaarid Nordeconile suureks väljakutseks

Lennusadama vesilennukite angaaride kui suuremahulise koorikbetoonist ehitise renoveerimine on projekteerijatele ja ehitajatele ainulaadne väljakutse, juba seetõttu, et kõik Eestis saadaolevad ehitustellingud on tänaseks angaaride alla veetud ja neist tuli puudu, vahendas ERR Uudised.

"Ma ei tea lähiümbruses ühtegi nii raskes seisundis objekti, isegi mitte väljaspool piiri, mida oleks ette võetud ja ehitaja seisukohast vaadatuna on see ikka üliraske projekt," rääkis Tallinna Tehnikaülikooli professor Karl Õiger Aktuaalsele Kaamerale.

1999. aastast koos kolleegidega vesilennukiangaare uurinud Õigeri sõnul on  ainus viis teada saada, mis laguneva betooni all toimub, angaarid piltlikult öeldes paljaks koorida, korrodeerunud sarrused üles leida ja ära puhastada.

"Kõrgsurve meetodil puhastatakse sarrused ja võetakse lahti lahtiolev betoon, et valmistada ette pinnast betooniga konstruktsioonide katmiseks," selgitas Nordecon Ehitus AS-i projektijuht Veiko Krautman.

Kasutatavad materjalid on kapriissed ja kardavad kuumust ning seetõttu tehakse kuplite otsas suurem töö ära öösiti.

Lennusadama vesilennukite angaarides plaanitakse Meremuuseumi uus ekspositsioonihoone avada järgmise aasta juulis.

 

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688