Balti ministrid leppisid kokku täiendava rahataotluse Rail Balticale
Balti riikide transpordiministrid leppisid kokku, et taotlevad ühiselt täiendavat Euroopa Liidu rahastust Rail Baltica projektile, rõhutades selle strateegilist tähtsust sõjalise liikuvuse ja piirkondliku julgeoleku seisukohalt.
Avalduses tuuakse esile, et koordineeritud ja piisavalt rahastatud lähenemine suurendab Euroopa strateegilist valmisolekut sõjalisteks väljakutseteks.
Foto: Martynas Ambrazas
Eesmärk kajastus ühisavalduses, mille allkirjastasid teisipäeval Vilniuses Leedu transpordi- ja sideminister Eugenijus Sabutis, Läti transpordiminister Atis Švinka ning Eesti taristuminister Kuldar Leis.
Rail Baltic Estonia sõlmis Rail Baltica põhitrassi ehituseks rekordilised lepingud rahvusvaheliste konsortsiumitega. Sellega on kogu Eesti osa reisijateveo põhitrass nüüd lepingutega kaetud ning projekt liigub kindlalt eesmärgi suunas avada 2030. aastal kiirrongiliiklus Tallinna ja Varssavi vahel.
21. mail sõlmis Rail Baltic Estonia ehituslepingu ASiga Merko Ehitus Eesti, mille tulemusena kerkib Tallinna Ülemistele Rail Baltica rahvusvaheline reisiterminal. Lepingu summaks on ligi 85 miljoni eurot, millele lisandub käibemaks.
2025. aastal teeb Transpordiamet teetöid kokku 1325 kilomeetril, mida on üle 200 kilomeetri enam kui eelmisel aastal. Sealhulgas jätkuvad tööd kõigil varem alustatud ehitusobjektidel. Teehoiule on tänavu eraldatud 168 miljonit eurot.
Verstoni finantsjuht ja juhatuse liige Jarmo Liiver ütles, et kuigi taristuehituse turg on viimastel aastatel kõikunud, suutis ettevõte 2024. aastal säilitada kasumlikkuse tänu mitmekesisele portfellile ja kiirele kohanemisvõimele.
Valikuvõimalus projekteerimisfaasis võimaldab ausat konkurentsi. Anstar soovib pakkuda betoonkonstruktsioonide ühendustele alternatiive – lihtsaid, usaldusväärseid ja tõhusaid lahendusi.