2025. aastal teeb Transpordiamet teetöid 1325 kilomeetril
2025. aastal teeb Transpordiamet teetöid kokku 1325 kilomeetril, mida on üle 200 kilomeetri enam kui eelmisel aastal. Sealhulgas jätkuvad tööd kõigil varem alustatud ehitusobjektidel. Teehoiule on tänavu eraldatud 168 miljonit eurot.
Käesoleval aastal tehakse ehitus- ja remonditöid 1325 kilomeetril riigiteedel, 2024. aastal tehti töid 1101 kilomeetril.
Foto: Transpordiamet
„Suurtest objektidest lõpetatakse tänavu tööd Pärnu–Sauga 2+2 teelõigu ehitusel ja Tallinna ringtee Kanama viadukti ehitusel. Oleme alustanud Mustla–Kaubi teelõigu rekonstrueerimist ning maikuus alustame Tallinna ringtee km 6,0–9,7 keskkonnahoidliku taastusremondiga,“ loetles Transpordiameti peadirektor Priit Sauk.
Valmis sai riigiteede teehoiu rahavajaduse analüüs aastateks 2025–2054. Kuna viimasest sarnasest analüüsist oli möödas viis aastat ning selle ajaga on muutunud nii tööde hinnad kui ka teede seisukord, tellis Transpordiamet uued arvutused.
Taristuehituse Liidu hinnangul on Transpordiameti värske analüüsi tulemused tugev kinnitus riigi teedevõrgu hoiu alarahastusest ja et see on oluliselt suurem kui siiani arvestati.
Taristuehitaja KMG OÜ suunab ligi 500 000 eurot oma Põhja- ja Kesk-Eestit teenindava asfalditehase uuendamisse, suurendades sellega ettevõtte võimekust asfalti taaskasutada. Tehase moderniseerimisega jõutakse lõpule maikuus, mis võimaldab uudse koostisega asfalti pakkuda juba käesoleval ehitushooajal.
Põhjamaades ei peeta tööohutust mitte lihtsalt reegliks, vaid osaks ehituskultuurist. Soomes, Rootsis ja Norras ei vaadata tööohutusele kui tülikale lisakohustusele, vaid kui loomulikule osale igapäevastes toimingutes – see on sama argine nagu hommikukohv või vestlus kolleegiga. Tööandja ning oma valdkonna spetsialist jagavad vastutust teineteise suunas ning täidavad omapoolseid kohustusi kollektiivlepingu abil, mis paneb mõlema osapoole jaoks paika tingimused ja soodustused.