2025. aastal teeb Transpordiamet teetöid 1325 kilomeetril
2025. aastal teeb Transpordiamet teetöid kokku 1325 kilomeetril, mida on üle 200 kilomeetri enam kui eelmisel aastal. Sealhulgas jätkuvad tööd kõigil varem alustatud ehitusobjektidel. Teehoiule on tänavu eraldatud 168 miljonit eurot.
Käesoleval aastal tehakse ehitus- ja remonditöid 1325 kilomeetril riigiteedel, 2024. aastal tehti töid 1101 kilomeetril.
Foto: Transpordiamet
„Suurtest objektidest lõpetatakse tänavu tööd Pärnu–Sauga 2+2 teelõigu ehitusel ja Tallinna ringtee Kanama viadukti ehitusel. Oleme alustanud Mustla–Kaubi teelõigu rekonstrueerimist ning maikuus alustame Tallinna ringtee km 6,0–9,7 keskkonnahoidliku taastusremondiga,“ loetles Transpordiameti peadirektor Priit Sauk.
Valmis sai riigiteede teehoiu rahavajaduse analüüs aastateks 2025–2054. Kuna viimasest sarnasest analüüsist oli möödas viis aastat ning selle ajaga on muutunud nii tööde hinnad kui ka teede seisukord, tellis Transpordiamet uued arvutused.
Taristuehituse Liidu hinnangul on Transpordiameti värske analüüsi tulemused tugev kinnitus riigi teedevõrgu hoiu alarahastusest ja et see on oluliselt suurem kui siiani arvestati.
Taristuehitaja KMG OÜ suunab ligi 500 000 eurot oma Põhja- ja Kesk-Eestit teenindava asfalditehase uuendamisse, suurendades sellega ettevõtte võimekust asfalti taaskasutada. Tehase moderniseerimisega jõutakse lõpule maikuus, mis võimaldab uudse koostisega asfalti pakkuda juba käesoleval ehitushooajal.
Erinevatest looduskividest on teede, platside ja terrasside sillutamiseks murtud ja lõigatud kive ning plaate juba aastatuhandeid. Ka tänapäeval on see kõige keskkonnasõbralikum, vastupidavaim ja kaunim lahendus koduaias ja linnaruumis.
GRK Eesti juht Tiit Roben räägib avameelses intervjuus, millised on Rail Balticu suure alliansshanke võidu põhjused, järgnevad sammud ja kriitilisemad kohtad, mis ehituse käigus ja lepingu täitmisel võivad ette tulla.