• 06.02.25, 14:38

Otsus: Rail Baltic peab hüvitama metsiste uute elupaikade kulud

Valitsus otsustas anda nõusoleku Rail Balticu raudtee trassikoridori rajamiseks Pärnu maakonnas Luitemaa piirkonnas, rakendades selleks Natura 2000 võrgustikku puudutavat erandit. Otsus võimaldab jätkata raudtee planeeringuga lõigul, mis Riigikohtu 2020. aasta otsusega tühistati.
Kliimaminister Yoko Alender.
  • Kliimaminister Yoko Alender.
  • Foto: Andras Kralla
Trassi rajamine mõjutab Luitemaa linnuala, mille üheks eesmärgiks on metsise elupaikade kaitse. Keskkonnamõju strateegilise hindamise käigus tehtud Natura hindamisel selgus, et ükski reaalne trassivariant ei võimalda täielikult välistada ebasoodsat mõju metsise asurkonnale.

Seotud lood

Uudised
  • 20.12.24, 14:40
Uus Rail Balticu Pärnumaa trassi keskkonnamõju aruanne kiideti heaks
Riigikohus oli tühistanud 2020. aastal trassi lõikudes, kus polnud piisavalt hinnatud kaasnevaid mõjusid. Nüüd sai uus planeeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande kliimaministri heakskiidu.
Uudised
  • 20.01.25, 07:06
Rail Baltic peab sportliku tempo hoidmiseks leidma 450 miljonit
Rail Baltic valmib sportlikus tempos 2030. aastaks, on taristuprojekti juht Anvar Salomets kindel ning annab isegi lootust, et rahaga ei tohiks suuremat muret olla.
Uudised
  • 27.11.24, 15:55
Rail Balticu miljardihanget noolivad üks Eesti ja neli rahvusvahelist konsortsiumi
Rail Balticu Eesti põhitrassi ligi miljardi euro suuruse alliansshanke esimeses voorust pääsesid edasi neli rahvusvahelist konsortsiumi ja üks kodumaine konsortsium.
Uudised
  • 18.12.24, 14:29
Rail Balticu väidetavad rahajamad tõid Lätis kriminaaluurimise
Läti prokuratuur alustas kriminaalmenetlust taristuprojekti Rail Balticu eest vastutavate ametnike suhtes, kirjutab Läti rahvusringhääling.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.08.25, 09:00
Argo Luhaste: hilinemised ja lisakulud on sageli seotud geotehniliste oludega
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele