Rail Baltic peab sportliku tempo hoidmiseks leidma 450 miljonit
Rail Baltic valmib sportlikus tempos 2030. aastaks, on taristuprojekti juht Anvar Salomets kindel ning annab isegi lootust, et rahaga ei tohiks suuremat muret olla.
Rail Balticu Ülemiste terminal kerkib hooga. Terminali ehitustööd algasid 2022. aastal ning see valmima 2028. aastaks. Avaliku konkursi käigus valiti terminalile juba ka nimi – Linda.
Foto: Liis Treimann
“2025. aasta on selgelt projekti jaoks murranguline aasta,” ütles Salomets. “Ülemäärast survet ei ole, keegi midagi maha ei ole maganud, aga tempo on sportlik.”
Juhatuse esimehe töö peamine eesmärk on tagada, et Rail Baltica raudteeühendus viiakse ellu vastavalt kokkulepitud kvaliteedistandarditele, eelarvele ja tähtaegadele, seisis konkursi tingimustes. Praeguse juhatuse esimehe Anvar Salometsa lepingu tähtaeg lõppeb märtsis.
Rail Balticu Eesti põhitrassi ligi miljardi euro suuruse alliansshanke esimeses voorust pääsesid edasi neli rahvusvahelist konsortsiumi ja üks kodumaine konsortsium.
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium eraldab neli miljonit eurot Harjumaale Soodevahe külla uue rongide hooldusdepoo projekteerimiseks. Ühisdepoo ehituseks on planeeritud 75 miljonit eurot.
Kevadel hooldame niidukeid ja õlitame terrasse, aga puitfassaadi hooldamine ei tule sageli mõttessegi ning ega see polegi iga-aastane töö. Ent kui fassaadihooldus jääb pikalt tegemata, võib peagi ees oodata voodrilaudade vahetus, mis on suur ja kulukas ettevõtmine ka siis, kui otsustad seda oma jõududega teha.