“Rail Baltica on suurim taristuehitusobjekt, mida Eestisse on kunagi kavandatud ning sellise mastaabiga projekti korral on ehitustööde oskuslik ja sujuv korraldamine määrava tähtsusega,” lausus Rail Baltic Estonia tehniline juht Anvar Salomets. “Seetõttu otsimegi hankega parimaid selle ala spetsialiste, et leida kiire raudteeühenduse ehitamiseks Eestis optimaalseim – kiireim ja tellijale parimat tulemust andev – hankestrateegia.”
Salometsa sõnul on värske hanke eesmärk saada Rail Baltica projekti täielik hankestrateegia, mis muuhulgas näitab seda, mitmes osas ja mitme eraldi hanke raames tuleks ehitustöövõttu ja seonduvaid tegevusi hankida.
Kõrvuti strateegia koostamisega on hankes sätestatud võimalus tellida detailsem ehitustööde korraldamise kava, mis kaardistab hangete eeldatavad mahud ja kaasnevad riskid, et tagada mõistlik konkurents ja adekvaatsed hinnapakkumised. “See teenib ühtlasi ka meie jaoks väga olulist eesmärki kaasata hangetesse kohalikke ettevõtteid, eelistada kõige keskkonnasõbralikumaid lahendusi ning kasutada võimalikult säästvalt kohalikke maavarasid,“ selgitas Salomets.
Pakkumised Rail Baltica ehitamise hankimise kontseptsiooni koostamiseks tuleb esitada 20. detsembriks.