• 20.04.18, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merko Infra ehitab enam kui 7 miljoni eest alajaamu

Elering sõlmis kolmapäeval riigihankekonkursside tulemusel lepingud Merko Infra AS-iga Tsirguliina 330-kilovoldise alajaama renoveerimiseks ning uue 330-kilovoldise alajaama ehituseks Kilingi-Nõmmele.
Merko Infra ehitab enam kui 7 miljoni eest alajaamu
  • Foto: Elering
Tsirguliina alajaama uuendamine maksab 4,3 miljonit eurot ja Kilingi-Nõmme alajaama ehitamine 3,1 miljonit eurot. Alajaamad valmivad sõlmitud lepingute kohaselt 2019. aasta lõpus.
Tsirguliina alajaama 330-kilovoldi jaotusseade on ehitatud 1984. aastal. Alajaama 330-kilovooldi osa seadmed on füüsiliselt vananenud ja amortiseerunud, nõudes jooksvalt suuremahulisi remondi- ja hooldustöid. Renoveerimistööde käigus ehitatakse Tsirguliina alajaama välja uus 330-kilovoldi jaotusseade ja paigaldatakse teine autotrafo. Välja ehitatakse ka uued releekaitse- ja automaatikasüsteemid. Alajaama trafodele rajatakse uued vundamendid ja õlieraldussüsteem. 
Uuena rajatavasse Kilingi-Nõmme 330-kilovoldi alajaama ehitatakse kahe sektsiooniga jaotusseade, kuhu ühendatakse kolm õhuliini, mis suunduvad vastavalt Tartusse, Sinti ja Riiga. Alajaama releekaitse, juhtumis- ja abipingesüsteemide jaoks ehitatakse juhtimishoone.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kilingi-Nõmme 330-kilovoldise alajaama ehitustöid finantseerib 65 protsendi ulatuses Euroopa Liit, ülejäänud osas on rahastamise allikaks ülekandevõimsuste oksjonitulu. Ülekandeteenuse tariifi ehk elektritarbijate elektriarveid Kilingi-Nõmme uue alajaama ehitus ei suurenda. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.07.25, 10:46
Kuidas muudab uus isolatsiooniplaat fassaadi paigaldamise kiiremaks ja säästlikumaks?"
PAROC® toob ehitusturule uue toote – PAROC Linio 10cc. Tegemist on kaasaegse kivivilla soojusisolatsiooniplaadiga fassaadide jaoks (ETICS), mille mõlemad pooled on juba tehases kruntvärviga kaetud. See lahendus aitab ehitusplatsil tööd tõhusamalt korraldada, säästes paigaldusaega ja vähendades liimikulu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele