• 20.04.18, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merko Infra ehitab enam kui 7 miljoni eest alajaamu

Elering sõlmis kolmapäeval riigihankekonkursside tulemusel lepingud Merko Infra AS-iga Tsirguliina 330-kilovoldise alajaama renoveerimiseks ning uue 330-kilovoldise alajaama ehituseks Kilingi-Nõmmele.
Merko Infra ehitab enam kui 7 miljoni eest alajaamu
  • Foto: Elering
Tsirguliina alajaama uuendamine maksab 4,3 miljonit eurot ja Kilingi-Nõmme alajaama ehitamine 3,1 miljonit eurot. Alajaamad valmivad sõlmitud lepingute kohaselt 2019. aasta lõpus.
Tsirguliina alajaama 330-kilovoldi jaotusseade on ehitatud 1984. aastal. Alajaama 330-kilovooldi osa seadmed on füüsiliselt vananenud ja amortiseerunud, nõudes jooksvalt suuremahulisi remondi- ja hooldustöid. Renoveerimistööde käigus ehitatakse Tsirguliina alajaama välja uus 330-kilovoldi jaotusseade ja paigaldatakse teine autotrafo. Välja ehitatakse ka uued releekaitse- ja automaatikasüsteemid. Alajaama trafodele rajatakse uued vundamendid ja õlieraldussüsteem. 
Uuena rajatavasse Kilingi-Nõmme 330-kilovoldi alajaama ehitatakse kahe sektsiooniga jaotusseade, kuhu ühendatakse kolm õhuliini, mis suunduvad vastavalt Tartusse, Sinti ja Riiga. Alajaama releekaitse, juhtumis- ja abipingesüsteemide jaoks ehitatakse juhtimishoone.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kilingi-Nõmme 330-kilovoldise alajaama ehitustöid finantseerib 65 protsendi ulatuses Euroopa Liit, ülejäänud osas on rahastamise allikaks ülekandevõimsuste oksjonitulu. Ülekandeteenuse tariifi ehk elektritarbijate elektriarveid Kilingi-Nõmme uue alajaama ehitus ei suurenda. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.08.25, 09:00
Argo Luhaste: hilinemised ja lisakulud on sageli seotud geotehniliste oludega
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele