Seoses otsusega võtta kasutusele Rail Baltica projekti rakendamisel BIM ehk ehitusteabe modelleerimine kuulutas raudteeprojekti keskne koordinaator RB Rail välja avatud konkursi Rail Baltica detailse BIM strateegia arendamiseks.
Pane tähele!
28. veebruaril toimub Ehituse tehnoloogiakonverents 2018 "E-ehitusega edukaks".
Konverentsi fookus on kaasaegsete lahenduste kasutamisel nii ehitamisel kui ehitistes, ehitusinfo juhtimisel ja e-ehituse ühtse klassifikatsioonisüsteemi loomisel. Arutame, kas Eesti on digiriigina edukas ka ehitussektoris või jääb teadmistest veel vajaka. Uurime, kuidas toetab tehnoloogia areng ehitussektori efektiivsust?
Strateegia peab sisaldama järgmist: ühised BIM- ja CAD-standardid ja normid, sh varahaldussüsteem, failide ja kataloogide vormingud ja struktuur, arendamistasand, sh teabe üksikasjalikkuse tasand, soovitused BIMi IT-taristule ja ühisele andmekeskkonnale, asjaomaste osapoolte rollid ja vastutusalad, koolitus ja tugi.
„Kõik asjaomased osapooled, eriti projekteerimisteenuste tarnijad, peaksid projekti praeguses rakendamisetapis olema teadlikud sellest, et Rail Baltica projekteerimisel ja ehitamisel kasutatakse BIMi. See tagab suurema täpsuse ja annab võimaluse tegeleda probleemidega enne ehitustegevuse algust. Mudel ja teave võimaldavad vajalikke ressursse täpsemalt hinnata – materjalivaru ja vajalikke töid, mis omakorda annab meile täpsemaid andmeid projekti kulude kohta,“ kommenteeris RB Rail ASi operatsioonide juht ja juhatuse liige Kaspars Rokens.
Oluline on see, et BIM annab olulist teavet kogu projekti taristu kohta, mida saab kasutada terve Rail Baltica olelusringi jooksul, sh tegevusetapis.
Artikkel jätkub pärast reklaami
BIM-strateegia suuniste põhjal plaanib RB Rail sel suvel alustada BIM-tehnoloogia hankemenetlusega.
Pakkumusi oodatakse elektrooniliselt hiljemalt 8. märtsiks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rääkides Eestis valmivate kvaliteetsete uste ja akende tootmisest, ei saa üle ega ümber Haapsalu Uksetehasest. Ent pea 35 aastat järjepidevalt tegutsenud ettevõtte suund oleks võinud olla ka muu, sest esimese tootena valmistati tehases hoopis täispuidust kirst, mis tellimustööna Žiguli 09 katusel Soome sõidutati.