Autor: Eva Kiisler • 19. jaanuar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Suur ülevaade: Rail Baltica hetkeseis ja hankeplaanid
Rail Baltica Ülemiste terminali tehniline projekteerimine on algamas.
Foto: Rail Baltic
Mida lähemale jõuab Rail Baltica megaprojekti projekteerimis- ja ehitushangete periood, seda enam kütab raudtee ehitus kirgi: on ju tegemist Eesti mõistes mahukate objektide ja suurte rahasummadega. Projekti kulgemisest, hangete olemusest ja üldisest ajakavast andis ülevaate Rail Baltic Estonia juht Indrek Orav oktoobris toimunud Ehitusuudiste taristuehituse konverentsil (alates 15. detsembrist asus Eestis Rail Baltica projekti elluviivat valdusettevõtet Rail Baltic Estonia OÜ juhtima Riia Sillave, toim.).
Kaheteeline raudtee pikkusega 213 km
Enam kui 80 eritasandilist ristumist
Ökoduktide arv 26
Raudtee teenindustee ca 200 km
Ümberehitatavad ligipääsu-ja kogujateed ca 80 km
Kaks rahvusvahelist reisiterminali (Ülemiste ja Pärnu)
Muuga multimodaalne terminal
Veeremi ja infrahooldusdepood koordineerimisel/planeerimisel. Asukoht leitakse koostöös Läti ja Leeduga, kuidas oleks mõistlik neid jagada ja mõistlik neid omavahel juhtida.
Soodevahedry-port ning Pärnu MMT planeerimisel
11 kohalikku peatust kavandamisel
Allikas: Ahti Kuningas, MKM