Need viis on Ehitusuudiste eelmise aasta kõige loetumad uudised. Mullu äratasid huvi alltöövõtjate nappus Eesti turul, käesolevast aastast kehtima hakkav erialase pädevuse tõestamise nõue, elementmajade turusolkijad, edukaimad ehitusettevõtjad ja mõistagi ka Lutheri Ärimaja ehitus.
Rand & Tuulbergi Grupi üks omanikke ja Eesti Ehitusettevõtjate Liidu juht Raivo Rand nendib, et hetkeseisuga tegutseb Eestis ehitusvaldkonnas 9500 ettevõtet, kuid 8500 neist on 1–9 töötajaga ehk mikroettevõtted. Viimastel aga on võimatu tööviljakust tõsta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uue määruse kohaselt lähevad ehitusvaldkonna ettevõtjad järgmisest aastast järk-järgult üle kutsepõhisele pädevuse tõendamisele. Kui praegu on ettevõtja kvalifikatsiooni tõendamine lubatud ka erialast haridust ja töökogemust tõendavate dokumentidega, siis tulevikus tuginetakse eelkõige kutsetunnistustele.
Tellides endale “tehasemaja”, tuleb leping kliendil alati korralikult läbi lugeda ja enne sellele alla kirjutamist selgeks teha lepingus sisalduvad ning sealt välja jäänud tööd. Turu keskmisest hinnast poole odavamat maja ei ole olemas ning klient peab arvestama, et sotsiaalmeedias pakutavad odavad tehasemajapaketid ei sisalda enamasti kallimaid ehitustöid, kirjutab Eesti Puitmajaklastri projektijuht Lauri Kivil.
Aastaga kasvas ehitustettevõtjate TOPi edetabelisse reastatud 115 ettevõtte koondkäive 2,3%, olles kokku 1,78 miljardit eurot. Edetabelis osalenud ehitusfirmade ärikasum oli mullu kokku 70,5 miljonit eurot, vähenedes aastaga 14%.
Objektijuht Hardy Ivaski kogemused Lutheri vineerivabriku masinasaali renoveerimisel kinnitavad veelkord, et vana hoonet rekonstrueerima asudes tuleb valmis olla tõesti kõigeks võimalikuks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.