Tallinna Sadama eesmärk on koostöös Zaha Hadid Architictsiga jõuda 2017. aasta lõpuks Vanasadama Masterplaan 2030 valmimiseni. Pärast Masterplaani valmimist algatatakse vastavad detailplaneeringud ning töötatakse välja sobivad ärimudelid arenduste elluviimiseks. Arendused hõlmavad nii sadama-ala piirkonna väljaehitamist, sadama piirkonna taristu arendamist ja hoonete ehitust.
Tallinna sadama arendusjuht Hele-Mai Metsal räägib projektist Taristuehituse konverentsil 24. oktoobril.
Pane ennast kirja SIIN.
Gianluca Racana sõnas oma ettekandes, et Tallinna vanalinna, sadama ja mereääre taasühendamine oli neile väga inspireeriv ülesanne.
„Me uurisime põhjalikult Tallinna sadama ajalugu ja mõtlesime ka Tallinna tulevikule, mis meie jaoks seostub innovatsiooni ja idufirmadega. Me peame looma midagi, mis ühendab ajaloo ja tuleviku,“ selgitas Racana.
Racana kirjelduse kohaselt ei paku nad välja lihtsalt laiade mereäärsete promenaadide ehitust, vaid visiooni, milliseid tegevusi ja objekte sadamaalale luua, et tuua inimesed sinna oma vaba aega veetma.
Kogu piirkonnas soovitavad nad keskenduda jalakäijate ja jalgratturite liiklusele ning osalt autode liikluse maa alla viia.
Siiski rõhutas Racana, et täpsem töö nüüd alles algab ja nad on väga avatud järgnevale arutelule, mis saigi avapaugu kahepäevasel Linnafoorumil.
Linnafoorumi esimesel päeval tehtud ettekannetes kõlas ühine soov muuta Tallinna Sadama tegevust Vanasadama piirkonnas kompaktsemaks ning anda võimalikult palju maad ühise linnaruumi kasutusse.
„Sadamaalast võiks kujuneda Tallinna uus ja innovaatiline linnakeskus,“ ütles Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm Linnafoorumi avasõnades.
Vanasadama edasistest arendusplaanidest kuuled täpsemalt 24. oktoobril toimuval Taristuehituse konverentsil. Pane ennast kirja SIIN.