• 24.10.16, 16:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teedeehitajaid piirab igavene alarahastus

Taristuehitajad näevad, et juba iidsest igavikust tuttav alarahastus on jätkuvalt turul tugev trend. Sellest hoolimata leitakse paremaid lahendusi ja ehitatakse kvaliteetsemaid teid, nenditakse oktoobri keskel ilmunud Äripäeva ehitase kuukirjas, kust leiab ka taristuehitajate edetabeli.
KMG Inseneriehituse ASi juhatuse liige Indrek Pappel märgib, et suuri projekte näha pole.
  • KMG Inseneriehituse ASi juhatuse liige Indrek Pappel märgib, et suuri projekte näha pole. Foto: Andras Kralla
RoadWolf OÜ tegevjuht Tarmo Sälik toob taristuehitusest rääkides välja positiivse trendi, et teid ei lasta enam lõpuni laguneda. “Suund on õige,” selgitab ta, et lõpuni lagunenud teed on kallim taastada, õigel ajal tehtud pinnakatteremont aitab raha kokku hoida.
Siiski annaks siin olukorda parandada, sest raha on taristuehituses vähe. “Alati vaadatakse kõigepealt, kes teeb odavaima pakkumise,” möönab ta.
Teed ja Trassid OÜ tegevjuht Indrek Pukk leiab, et seni, kuni eurorahasid on, seni teid ehitatakse. Kui need otsa lõppevad, seiskub ka taristu ehitus. Näiteks toob ta Hispaania, kus pärast eurorahade lõppemist on väga vähe teedesse panustatud. Positiivne on siiski, et liiklusohutust on tõstetud. “Alati saab paremini, kuid mida parem tee, seda kallim. Optimaalsus peab säilima,” lisab ta.
Sektoris liiga vähe raha
RTS Infraehitus OÜ juhatuse liige Jaanus Kompus nõustub Pukkiga. “Kõige teravamalt torkab taristuehituses silma, et sektoris on liiga vähe raha,” toob Kompus välja, et ta pole esimene, kes seda ütleb. Ta nõustub, et eurorahade lõppedes on oht taristuehituse mahtude vähenemiseks. “Vaevalt, et see täiesti ära lõppeb, kuid kuna 80–90% tellimustest on avalikust sektorist, on oodata nende vähenemist. See mõjutab kõiki taristuehitajaid,” lisab ta.
Alarahastatud on ka teede hooldus. “Nõuded on karmimad, mis tähendab, et kasutatakse kvaliteetsemaid materjale ja mis omakorda tähendab paremaid teid. Kuid need teed ei säili, kui neid õigesti ei hooldata,” nendib Kompus.
Tulekul vaikne periood
KMG Inseneriehituse ASi juhatuse liige Indrek Pappel lisab: “Olukord on närviline. Suuri projekte näha pole. Tuleb vaikne periood.” Teede sektoris samas ta näeb pigem stabiilsust, praeguseks on ring peal sadamates, sildade jms osas ja siin ta suurt uue taristu vajadust ei näe. “Selles sektoris pole kiireid muutusi näha,” lisab ta.
Seetõttu peetakse plaane üldehitusse minekuks, et oma meeskonda mitte vähendada. “Elavnemas on kaitseehitiste turg, püüame selles valdkonnas end harida ja kaasa lüüa,” ei taha ta oma tegevust kokku tõmmata.
Täismahus artikkel on loetav Äripäeva Ehituse oktoobri kuukirjas. Taristuehitajate TOP on leitav Äripäeva veebilehelt.
Autor: Mariliis Pinn, Ehituse toimetaja

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:13
Kaasaegne parkimislahendus koos energiasäästlike elektriautode laadijatega
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele