Bauhof ja Ehitusmarketi omanikfirma Harju KEK kirjutasid alla kavatsuste protokollile, mille kohaselt Bauhof ostab Ehitusmarketi.
Tehing, milleks on vaja konkurentsiameti luba, saab eeldatavalt teoks kuu jooksul. Peale liitumist on Bauhofil üle Eesti kokku 12 kauplust.
„Ehitusmaterjalide jaemüügis on konsolideerumine möödapääsmatu,” selgitas Bauhof Grupi juhatuse liige Mart Vau. „Bauhof on hetkel Eestis käibelt turuliider, Ehitusmarket jagab 5.-6. positsiooni. Loodame, et lähema kuu jooksul saame ostumüügilepingule allkirjad alla. Samas vajame tehingule ka konkurentsiameti nõusolekut. Liitumise tulemusena suuri koondamisi plaanis ei ole. Organisatsioonide ühendamine toob kasu mõlemale poolele. Näiteks Nõmme, Hiiu, Laagri, Saue, Saku ja Keila kliendid aga kindlasti võidavad – saavad parema kaubavaliku. Usume, et lisaks laiemale valikule saame tõsta ka teeninduskvaliteeti.”
Ehitusmarketi juhatuse liige Valdur Rannavete märkis, et liitumine Bauhofiga on tänasel turul mõistlik otsus. „Kuigi on selgeid märke ehitusturu hoogustumisest, millele viitab ka väljastatud pangalaenude viimase pooleteist aasta mahu rekord septembris, on suuremal ketil olulised eelised paremate tingimuste saamiseks hankijatelt,” selgitas Valdur Rannavete.
Artikkel jätkub pärast reklaami
“Kuna Bauhof on Eestis juhtival positsioonil, võimaldab liitumine saavutada ühiselt märkimisväärse arenguhüppe, millest võidavad eelkõige kliendid – nii Bauhofi kui Ehitusmarketi omad. Tehingu hinna otsustasime poolte kokkuleppel jätta konfidentsiaalseks,” lisas Rannavete
Bauhofil on täna 10 kauplust üle Eesti. Bauhof Eesti käive oli 2009. aastal 925 miljonit krooni, Ehitusmarketil 200 miljonit krooni.
Seotud lood
Möödunud aastal pidid suuremad ehituskauplused leppima 10-43-protsendilise käibe kahanemisega.
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.