Leedus pannakse Rail Baltica trassil juba rööpaid maha
Jonava rajoonis on ametlikult alanud Rail Baltica raudteelõigu rööbaste paigaldamine, mis tähistab olulist verstaposti Euroopa standardlaiusega (1435 mm) raudtee arendamisel Leedus.
See ehitusetapp on üks nähtavamaid projekti edenemise näitajaid – 8,8 kilomeetri pikkune lõik Šveicarija ja Žeimiai asulate vahel plaanitakse valmis saada käesoleva aasta lõpuks.
Vilniuse energia- ja tehnikamuuseum täitub vaikselt. Kohale saabuvad Rail Balticu esindajad, kõigi Balti riikide ametnikud ning ka Hispaania delegatsioon, et sõlmida miljardiline leping raudtee elektrifitseerimiseks. Kuigi ehitusplatsidel käib hoogne töö, muutuvad plaanid üha tagasihoidlikumaks.
2030. aastaks peaks saama valmis Rail Baltic Tallinnast Euroopasse sõitmiseks, kuid Läti või Leedu probleemide korral saab arvestada vähemalt alternatiivse Eesti-sisese liiniga, ütles taristuminister Kuldar Leis.
Jarmo Liiver kinnitas, et Verstonil on lähiajal oodata olulisi uudiseid, eriti seoses rahvusvahelise laienemisega. „Tasub meie tegemistel silma peal hoida,“ kinnitas ta Äriplaani konverentsil salvestatud raadiosaates.
Taristuehitajad, kes jäävad ootama vaid riigi rahasüste, võivad pärast Rail Balticu hiigelprojekti valmimist poe kinni panna, hoiatab Prudentia juhtivpartner ja Rail Balticu ärivõrgustiku liige Illar Kaasik.
Kadrioru ja Kalamaja miljööväärtuslikud 4-8 korteriga puitmajad on oma ajaloolisuse ja kauni arhitektuuriga pealinna tõeliseks ehteks, kuid ilusa fassaadi taga peituvad sageli tõsised ohud. „Kogemus ütleb, et väga suur osa sellistes majades asuvatest korteritest ei vasta tegelikult tänapäevastele nõuetele,“ on korterite ja eramajade rekonstrueerimisele spetsialiseerunud Makro Ehituse juht Kristo Allvee ja Päästeameti Põhja päästekeskuse ohutusjärelevalvebüroo juhataja Aivar Kukk ühel meelel.