• 19.08.25, 09:00

Kuldar Leis Rail Balticust: kui Läti ja Leedu ei saa oma osa valmis, paneme rongi ikka sõitma

2030. aastaks peaks saama valmis Rail Baltic Tallinnast Euroopasse sõitmiseks, kuid Läti või Leedu probleemide korral saab arvestada vähemalt alternatiivse Eesti-sisese liiniga, ütles taristuminister Kuldar Leis.
Taristuminister Kuldar Leis
  • Taristuminister Kuldar Leis
  • Foto: Liis Treimann
Kuldar Leis rääkis Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis, et esimene eesmärk on saada valmis taristu Varssavi ja Berliini suunal rongiliikluseks, aga lisanduv variant on Eesti-sisene liin, mis sisuliselt tähendaks vahepeatustega Tallinna‒Pärnu liini, kus rong sõidaks umbes 200 km/h.
Lisaks rääkis Leis heast võimalusest saada oodatust rohkem rahastust Euroopast.
Kuldar Leisi intervjueeris Hando Sinisalu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuldar Leis Rail Balticust: kui Läti ja Leedu ei saa oma osa valmis, paneme rongi ikka sõitma
00:00

Seotud lood

TOP
  • 13.08.25, 11:18
Teedeehitajate Käibe TOP 50: kaks ettevõtet tegid võimsa kasvu
Lisatud 50 suurima käibega ettevõtet, nende kasum ja aastane muutus.
2024. aastal oli teedeehituse valdkonna koondkäive 818 miljonit eurot ja see kasvas üle-eelmise aastaga võrreldes 7,3%. Toome esile ka 50 suurimat käivet ja kasumit teinud ettevõtet, kust selgus, et käibe kasvu panustas oluliselt kahe ettevõtte tugev aastatulemus.
Uudised
  • 05.06.25, 10:29
Tiit Roben suurest hankevõidust: väljakutsed alles algavad
GRK Eesti juht Tiit Roben räägib avameelses intervjuus, millised on Rail Balticu suure alliansshanke võidu põhjused, järgnevad sammud ja kriitilisemad kohtad, mis ehituse käigus ja lepingu täitmisel võivad ette tulla.
GRK Eesti juht Tiit Roben räägib avameelses intervjuus, millised on Rail Balticu suure alliansshanke võidu põhjused, järgnevad sammud ja kriitilisemad kohtad, mis ehituse käigus ja lepingu täitmisel võivad ette tulla.
Uudised
  • 14.08.25, 13:04
Rail Baltica regionaalsete rongide ostuks plaanitakse ühist raamhanget
„Ühishange tooks kõikidele Balti riikidele märkimisväärseid eeliseid – suurem kogus võimaldab saavutada mastaabiefekti ja soodsama ühikuhinna, samas tagab tehnilise ühilduvuse ja annab võimaluse ronge paindlikult üle riigipiiride kasutada kogu Rail Balticu võrgustikus,” tõdes taristuminister Kuldar Leis eilsel kohtumisel Läti transpordiminister Atis Švinkaga.
Uudised
  • 24.07.25, 12:15
Taristulahenduste pakkuja: tööd jätkub augustini ja ei teagi, mis edasi saab
Sügis paistab taristuvaldkonna ettevõtetele tume aeg. “Põhimõtteliselt tööd polegi, hetkel on meil tööd augusti lõpuni ja siis ei tea, mis saab,” ütles taristuehituslahendusi pakkuva OÜ KiirWarren.KL juhatuse liige Kimmo Liivak, et sektori lähitulevik on trööstitu.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.08.25, 11:39
TalTechi uuring kinnitab: Airoboti niiskustagastusega soojusvaheti on Eesti kliimas kõige tõhusam
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele