Teadlane: algaval aastal tuleb Rail Balticu suurprojekt üle vaadata
Rahvastikuteadlane Ene-Margit Tiit kutsub vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele seoses olukorraga majanduslikus ja poliitilises keskkonnas Rail Balticu projekti kriitiliselt hindama.
Rail Balticu Eesti põhitrassi ligi miljardi euro suuruse alliansshanke esimeses voorust pääsesid edasi neli rahvusvahelist konsortsiumi ja üks kodumaine konsortsium.
Riigikohus oli tühistanud 2020. aastal trassi lõikudes, kus polnud piisavalt hinnatud kaasnevaid mõjusid. Nüüd sai uus planeeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande kliimaministri heakskiidu.
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.