Teadlane: algaval aastal tuleb Rail Balticu suurprojekt üle vaadata
Rahvastikuteadlane Ene-Margit Tiit kutsub vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele seoses olukorraga majanduslikus ja poliitilises keskkonnas Rail Balticu projekti kriitiliselt hindama.
Rail Balticu Eesti põhitrassi ligi miljardi euro suuruse alliansshanke esimeses voorust pääsesid edasi neli rahvusvahelist konsortsiumi ja üks kodumaine konsortsium.
Riigikohus oli tühistanud 2020. aastal trassi lõikudes, kus polnud piisavalt hinnatud kaasnevaid mõjusid. Nüüd sai uus planeeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande kliimaministri heakskiidu.
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?