Uus määrus võimaldab teedeehitajatel kasutada säästlikke materjale
Taristuminister allkirjastas määruse, millega ajakohastatakse teedeehituse kvaliteedinõudeid. Uuenenud nõuded võimaldavad teedeehituses kasutada keskkonnasõbralikumaid materjale ja tehnoloogiaid.
Kuuma asfaldisegu asemel võib edaspidi kasutada sooja asfaldisegu. Foto: Raul_Mee
„Uuendame määrust, et see vastaks kaasaegsetele meetoditele ja arengusuundadele teedeehituses. Eesmärk on seeläbi suurendada keskkonnasäästu ja energiatõhusust, säilitades samal ajal teede ohutuse ja kvaliteedi,“ sõnas taristuminister Vladimir Svet.
Tänavune Taristuehituse TOP ilmus lootusrikkamate toonidega kui aasta tagasi, seda ka varasemalt tagasilööke kogenud teedeehitajate meeleolus. Kuigi elektri- ja gaasitaristute ehitajad olukorra üle ei kurda, on üks mure kõigil ühine - häid töötajaid endiselt napib.
Tänavu Taristuehituse TOP võitnud teedeehitaja Viamer Grupp võidu tagas ühe Tallinna suurima objekti ehitus. “Väikesele firmale on see suur töö, mis andis kaudsetes kuludes olulise kokkuhoiu võrreldes paljude väikestega,” põhjendab kasvu ettevõtte juht Egon Tischler ja lisas, et häid töötajaid on raske leida, kui endal peaks jõud otsa saama.
Ekspert: Eesti teedel on Rootsi tasemele langemiseks veel palju ruumi
Teedeehituses on avaliku sektori tellimuste kokkukuivamise tagajärjel olukord jätkuvalt kehv ja teedeehitajad hoiatavad tagajärgede eest, samas kui ülejäänud taristuehitajad väga ei kurda.
Kuigi teedeehituses on töötajate arv aastaga kahanenud, siis keskmine palgakasv oli pea 11% ja juhtide kinnitusel palgad jätkavad kasvu, kuigi mitte nii tempokalt. Toome ka esile 50 suurima töötajate arvuga keskmise töötasu ja selle aastase muutuse.
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.