Taristuehituse dilemma: teedeehitus kuivab, teised ei kurda
Teedeehituses on avaliku sektori tellimuste kokkukuivamise tagajärjel olukord jätkuvalt kehv ja teedeehitajad hoiatavad tagajärgede eest, samas kui ülejäänud taristuehitajad väga ei kurda.
Teedeehitusettevõtte OÜ KMG juhatuse liige ja Eesti Taristuehituse Liidu juhatuse esimees Indrek Pappel ütleb, et teedeehitussektoris on väga rasked ajad, eriti just asfaldi tootmise sektoris – mahud on taasiseseisvumise aja ühed väiksemad – ja see on jätnud oma pitseri.
Tänavu Taristuehituse TOP võitnud teedeehitaja Viamer Grupp võidu tagas ühe Tallinna suurima objekti ehitus. “Väikesele firmale on see suur töö, mis andis kaudsetes kuludes olulise kokkuhoiu võrreldes paljude väikestega,” põhjendab kasvu ettevõtte juht Egon Tischler ja lisas, et häid töötajaid on raske leida, kui endal peaks jõud otsa saama.
Eesmärk on saada Euroopa juhtivaks jätkusuutliku ja multimodaalse taristu rajajaks ning hooldajaks
Taristuehitusfirma Verston korraldab ettevõtte struktuuri ümber, et lisaraha kaasata ja välisturgudele laieneda. Eesmärk sai mastaapne ja nimigi hoopis teine.
Riigiteede hooldamiseks ette nähtud raha on juba sel aastal kärbitud ning järgmiste aastate riigieelarve strateegias väheneb see summa Transpordiameti andmetel veelgi. Mainitud dokumendis on muuhulgas kirjas, et teede korrashoiukulude vähendamine võib kaasa tuua vajaduse teede seisundi nõuete alandamiseks.
Teehoiu krooniline vahendite puudus jõudnud praeguseks staadiumisse, kus juba alates tänavusest aastast peaks riigimaanteedesse suunatama vähemalt 450 miljonit eurot, kuid ette on nähtud vaid 153 miljonit.
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.