Teedefirmad TREV-2 ja KMG on viimase paari aasta jooksul koondanud kokku paarsada töötajat, ettevõtteid räsivad raha rööviv asfaldiäri ning töötajad, keda enam valdkonda tagasi ei meelita.
- Tee-ehitusese spetsialisti koolitamine võtab aastaid, nüüd on paljud neist koondatud Foto: Raul Mee
TREV-2 juht Sven Pertens nentis, et teedeäris on praegu raske aeg ning pole põhjust loota, et koondatud töötajad raskuste leevenedes valdkonda tagasi tuleks. “Inimesi on läbi aastate koolitatud, ettevõtted on üksteiselt töötajaid üle ostnud, ja kui jõuab kätte olukord, kus need samad inimesed tuleb ära saata teadmisega, et nad on mingis osas valdkonnale kadunud … Kahju on ühepäevaperemehe kombel asju ajada,” tunnistas Pertens. “Aga see äri on riigi rahastuse põhine,” viitas Pertens sellele, et riik suunab teedeehitusse kõlisevat kasinalt.
Seotud lood
Eesti teedeehituse rahastus on sattunud kriitilisse seisu ja nagu ikka kevadeti tajume seda meie lagunevatel teedel sõites. „Praegune olukord on ennekuulmatu, sest kusagil Euroopas ei ole nii palju investeeringuid teedesse kokku tõmmatud, vaid hoitud siiski mõistlikul tasemel, sest hilisem parandamine on tunduvalt kulukam,“ rääkisid Taristuehituse Liidu tegevjuht Tarmo Trei ja Verstoni juht Veiko Veskimäe saates „Eetris on ehitusuudised“.
Rail Baltic Estonia sõlmis olulise lepingu, mille tulemusel töötatakse välja allianss hankestrateegia, mis on aluseks suuremahuliste Rail Baltica raudtee ehitustööde hankimiseks. Leping sõlmiti ühispakkujatega BrainTeam OÜ ja Vison Oy.
GRK on valitud olulise taristuprojekti peatöövõtjaks, mille käigus uuendatakse Tallinn-Pärnu maanteel Kanama kahetasandiline liiklussõlm koos peale- ja mahasõidu rampide ja kogujateedega. Projekti maksumus on ligikaudu 12 miljonit eurot.
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.