Plaanitav varjumiskohtade nõue tõstab uute arenduste ehitushindu
Siseministeeriumis küpseb plaan kohustada kinnisvaraarendajaid ehitama uutesse majadesse varjumiskohtasid. Arendajad kahtlevad, kas kohustus ikka kujuneb nii lihtsaks ja soodsaks, nagu siseminister Lauri Läänemets praegu lubab.
Kinnisvaraarendaja Liveni juht Andero Laur kardab, et ametnikud lajatavad arendajatele varjumiskohtadega järjekordsed nõuded, mis ehitust kallimaks teevad.
Foto: Andras Kralla
Sotsiaaldemokraadist minister selgitas, et esialgse kava järgi hakkab kortermajadele kehtima kohustus rajada varjumiskoht. Eramajad jäävad uuest kohustusest puutumata. Arendajad on aga äraootavad, kuna plaan on toores ja pealegi pole nad niisugusest kavatsusest suurt midagi kuulnudki.
Venemaa rünnakust Ukraina vastu on möödas juba üle aasta, kuid paistab, et Eestis puudub endiselt toimiv tsiviilkaitsesüsteem. Piirdumine pelgalt avalike varjumiskohtadega tähendab sõjatingimustes elanikest arvestatava osa mahakandmist, kuid ilma vajalike otsuste ja seadusteta võime nõudmistele vastavate varjendite ehitusega hiljaks jääda.
Kaitseministeerium valis Eestis välja viis paika, kuhu on plaanis rajada kaitsetööstuslinnak ja laskemoona tootmine. Investeeringuks planeeritakse 150 miljoni eurot.
27. oktoobril Ehitusuudistes avaldatud artiklis "Betoon on suur süsinikuladu" toodi välja, et betoon seob oma eluea jooksul peaaegu kogu CO2, mis on eraldunud tsemendi tootmisel. Tekib küsimus, miks hoonete süsinikujälje arvutustes seda arvesse ei võeta. Kas ehitusmaterjalide ja hoonete piirnormide arvutuse pahatahtlik eesmärk on betoonitööstus lihtsalt välja suretada või on olukorrale mõni muu selgitus, analüüsib ehituse süsinikujälje ekspert ja LCA Support juht Anni Oviir.
Erinevatest looduskividest on teede, platside ja terrasside sillutamiseks murtud ja lõigatud kive ning plaate juba aastatuhandeid. Ka tänapäeval on see kõige keskkonnasõbralikum, vastupidavaim ja kaunim lahendus koduaias ja linnaruumis.
GRK Eesti juht Tiit Roben räägib avameelses intervjuus, millised on Rail Balticu suure alliansshanke võidu põhjused, järgnevad sammud ja kriitilisemad kohtad, mis ehituse käigus ja lepingu täitmisel võivad ette tulla.