Tartu Rakendusliku Kolledži VOCO uurimisprojektide juhi Sigrid Tani sõnul jõustuvad alates oktoobrist järgemööda uued Euroopa Liidu rohereeglid, mille tõttu peavad pangast laenu tahtvad või suurfirmadele allhanget tegevad Eesti ettevõtted hakkama tõendama oma piisavalt väikest keskkonnamõju.

- Puitmajade eksportijad peavad hakkama näitama kliendile oma ökoloogilist jalajälge.
- Foto: Liis Treimann
VOCO uurimisprojektide juhi Sigrid Tani kinnitusel on Skandinaaviasse müümisel mitmes sektoris juba mõnda aega reaalsus, et kliendile tuleb näidata, mis on olnud tootmise ökoloogiline jalajälg. „Kuigi ranged Euroopa Liidu reeglid alles hakkavad jõustuma, siis näiteks Norrasse palkmaju müües tuleb juba mõnda aega ette näidata, kust tuli kasutatud elekter või kuidas utiliseeriti jäägid. Sisuliselt tuleb raamatupidamisele üks kiht juurde, lisaks eurodele tuleb hakata arvet pidama ka tekitatud CO2 üle,” selgitas ekspert.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui ettevõte sünnib soovist teha midagi sisukat ja põnevat, ei pruugi esialgu ollagi suurt strateegiat ja visiooni. Ent kui sellele lisandub aastatepikkune sihikindlus, oskus õigeid otsuseid teha ja kirg valdkonna vastu, võib sellest kasvada midagi suurt. Just nii on läinud ettevõttega Optimus Systems, mis alustas 20 aastat tagasi viieliikmelise meeskonnana ning on nüüdseks kasvanud Eesti turvavaldkonna liidriks.