Autor: Ehitusuudised • 7. aprill 2022

Riia-Vaksali tänava tunnelid Tartus - Aasta betoonehitis 2021 eriauhind

Konkursi žürii andis eriauhinna silmapaistva betoonarhitektuuri eest voolava ja kaasava taristudisaini ning linnaruumilise maamärgi loomisel arhitektuuribüroole PART.
Foto: Mana Kaasik
Autor: Mana Kaasik

Betooni plastilisus on olulisel kohal voolava ja kaasava taristudisaini loomisel. Sujuv vorm rikastab jalgsiliikujate ja jalgratturite teekonda ning loob linnaruumilise maamärgi kõikidele liiklejatele.

Tunnelite ehitamisel kasutati Baltimaades esmakordselt innovaatilist tehnoloogiat. Tehnoloogia võimaldas 900 tonni kaaluvad tunnelikehandid raudtee alla ehitada ilma, et raudteeliiklust tunnelite kohal oleks katkestatud.

Raudbetoonkonstruktsioonid on ümmarguse ja kaarja kujuga. See tegi raketise ehitamise väga keeruliseks, kuna ei saanud kasutada tüüpseid raketise lahendusi.

Ümarate vormide ehitamine nõudis väga suurt oskust puuseppadelt raketiste ehitamisel. Rajatiste tegelikud kujud praktiliselt ühtivad projekti 3D mudeli kujuga.

PANE TÄHELE!

Riia-Vaksali tn tunnelid ja viadukt Tartus

Arhitektuur: PART OÜ (Siim Tuksam, Sille Pihlak)

Tellija: Tartu Linnavalitsus

Arhitekt: PART OÜ

Konstruktor: Stricto Project OÜ, Järelpinge Inseneribüroo OÜ

Peatöövõtja: TREV-2 Grupp AS

Betoonitööd: Cityproject OÜ

Betoon: Rudus AS

Raketis: Ramirent Baltic AS, Peri AS

Foto: Mana Kaasik
Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785