Konkursi žürii andis eriauhinna silmapaistva betoonarhitektuuri eest voolava ja kaasava taristudisaini ning linnaruumilise maamärgi loomisel arhitektuuribüroole PART.

- Foto: Mana Kaasik
- Foto: Mana Kaasik
Betooni plastilisus on olulisel kohal voolava ja kaasava taristudisaini loomisel. Sujuv vorm rikastab jalgsiliikujate ja jalgratturite teekonda ning loob linnaruumilise maamärgi kõikidele liiklejatele.
Tunnelite ehitamisel kasutati Baltimaades esmakordselt innovaatilist tehnoloogiat. Tehnoloogia võimaldas 900 tonni kaaluvad tunnelikehandid raudtee alla ehitada ilma, et raudteeliiklust tunnelite kohal oleks katkestatud.
Raudbetoonkonstruktsioonid on ümmarguse ja kaarja kujuga. See tegi raketise ehitamise väga keeruliseks, kuna ei saanud kasutada tüüpseid raketise lahendusi.
Ümarate vormide ehitamine nõudis väga suurt oskust puuseppadelt raketiste ehitamisel. Rajatiste tegelikud kujud praktiliselt ühtivad projekti 3D mudeli kujuga.
PANE TÄHELE!
Riia-Vaksali tn tunnelid ja viadukt Tartus
Arhitektuur: PART OÜ (Siim Tuksam, Sille Pihlak)
Tellija: Tartu Linnavalitsus
Arhitekt: PART OÜ
Konstruktor: Stricto Project OÜ, Järelpinge Inseneribüroo OÜ
Peatöövõtja: TREV-2 Grupp AS
Hetkel kuum
Vaata galeriid valmivast hoonest!
Betoonitööd: Cityproject OÜ
Betoon: Rudus AS
Raketis: Ramirent Baltic AS, Peri AS
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui ettevõte sünnib soovist teha midagi sisukat ja põnevat, ei pruugi esialgu ollagi suurt strateegiat ja visiooni. Ent kui sellele lisandub aastatepikkune sihikindlus, oskus õigeid otsuseid teha ja kirg valdkonna vastu, võib sellest kasvada midagi suurt. Just nii on läinud ettevõttega Optimus Systems, mis alustas 20 aastat tagasi viieliikmelise meeskonnana ning on nüüdseks kasvanud Eesti turvavaldkonna liidriks.