Konkursi žürii andis eriauhinna silmapaistva betoonarhitektuuri eest voolava ja kaasava taristudisaini ning linnaruumilise maamärgi loomisel arhitektuuribüroole PART.

- Foto: Mana Kaasik
- Foto: Mana Kaasik
Betooni plastilisus on olulisel kohal voolava ja kaasava taristudisaini loomisel. Sujuv vorm rikastab jalgsiliikujate ja jalgratturite teekonda ning loob linnaruumilise maamärgi kõikidele liiklejatele.
Tunnelite ehitamisel kasutati Baltimaades esmakordselt innovaatilist tehnoloogiat. Tehnoloogia võimaldas 900 tonni kaaluvad tunnelikehandid raudtee alla ehitada ilma, et raudteeliiklust tunnelite kohal oleks katkestatud.
Raudbetoonkonstruktsioonid on ümmarguse ja kaarja kujuga. See tegi raketise ehitamise väga keeruliseks, kuna ei saanud kasutada tüüpseid raketise lahendusi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ümarate vormide ehitamine nõudis väga suurt oskust puuseppadelt raketiste ehitamisel. Rajatiste tegelikud kujud praktiliselt ühtivad projekti 3D mudeli kujuga.
PANE TÄHELE!
Riia-Vaksali tn tunnelid ja viadukt Tartus
Arhitektuur: PART OÜ (Siim Tuksam, Sille Pihlak)
Tellija: Tartu Linnavalitsus
Arhitekt: PART OÜ
Konstruktor: Stricto Project OÜ, Järelpinge Inseneribüroo OÜ
Peatöövõtja: TREV-2 Grupp AS
Artikkel jätkub pärast reklaami
Betoonitööd: Cityproject OÜ
Betoon: Rudus AS
Raketis: Ramirent Baltic AS, Peri AS
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
PAROC® toob ehitusturule uue toote – PAROC
Linio 10cc. Tegemist on kaasaegse kivivilla soojusisolatsiooniplaadiga fassaadide jaoks (ETICS), mille mõlemad pooled on juba tehases kruntvärviga kaetud. See lahendus aitab ehitusplatsil tööd tõhusamalt korraldada, säästes paigaldusaega ja vähendades liimikulu.