Hiljuti ilmus uudis Pärnu sillahanke läbikukkumisest ebamõistliku hinna tõttu ja Taristuehituse Liidu juhi Sven Pertensi hinnangul võib sama juhtuda ka Ülemiste terminali uue hanke puhul, kui jätta seal hetkel olulised riskid arvestamata.

- Eesti Tööandjate Keskliidu tegevjuht Arto Aas ja Taristuehituse Liidu juht Sven Pertens Rail Baltica ehitamise algust tähistava nurgakivi asetamisel Saustinõmmel. Foto: Liis Treimann.
Sven Pertensi sõnul on nad Rail Balticu juhtkonnaga arutanud võimalust ehituses põhimaterjale indekseerida ning välja töötada variant, kuidas ka kütuse hinna muutus arvesse võtta: „Kui töövõtja kanda jätta kõik hetkel tekkinud riskid, kujunevad ka Ülemiste hankel pakkumiste hinnad tellijale ebamõistlikult kalliks,“ väidab ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.