Tallinna Lennujaama lennuliiklusala rekonstrueerimistööd maksavad kokku ligi 35 miljonit eurot. Neid teeb Lemminkäinen Eesti. Lisaks juurde ehitatud osale ning täies osas renoveeritud asfaltkonstruktsioonile saab lennurada uue tuledesüsteemi, mis maksab pea kolmandiku ehituse koguhinnast.
Projekti tulemusena võetakse kasutusele lennundusvaldkonnas nüüdisaegseim tehnoloogia, mida kohtab üsna harva. „Meie andmetel on see esimene Euroopa lennujaam, mille maapealsete tulede süsteem koosneb 100% LED-valgustitest," rääkis Lemminkäineni elektritööde juht Hando Rannamägi.
Seni olid lennuliiklusalal kasutuses halogeenvalgustid.
Tallinna Lennujaama taristu arendusdirektor Tõnu Mühle tõi
Äripäevas välja, et kalliks teevad lennuliiklusala renoveerimise tehnoloogia ning keerulised juhtimissüsteemid. "Süvistuled tulevad asfaldi sisse ehk nad peavad taluma lennuki koormust – kuni 400 tonni. Kõik see, ka paigaldamine teeb asja üksjagu keeruliseks ja kalliks," rääkis ta. Teise kolmandiku ehitushinnast annavad asfalditööd ning ülejäänud osa tehnosüsteemid ja keskkonnarajatised.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tulevikus kärbib LED-tehnoloogial põhineva süsteemi paigaldamine olulisel määral kliendi elektriarveid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
PAROC® toob ehitusturule uue toote – PAROC
Linio 10cc. Tegemist on kaasaegse kivivilla soojusisolatsiooniplaadiga fassaadide jaoks (ETICS), mille mõlemad pooled on juba tehases kruntvärviga kaetud. See lahendus aitab ehitusplatsil tööd tõhusamalt korraldada, säästes paigaldusaega ja vähendades liimikulu.