Tallinna Lennujaama lennuliiklusala rekonstrueerimistööd maksavad kokku ligi 35 miljonit eurot. Neid teeb Lemminkäinen Eesti. Lisaks juurde ehitatud osale ning täies osas renoveeritud asfaltkonstruktsioonile saab lennurada uue tuledesüsteemi, mis maksab pea kolmandiku ehituse koguhinnast.
Projekti tulemusena võetakse kasutusele lennundusvaldkonnas nüüdisaegseim tehnoloogia, mida kohtab üsna harva. „Meie andmetel on see esimene Euroopa lennujaam, mille maapealsete tulede süsteem koosneb 100% LED-valgustitest," rääkis Lemminkäineni elektritööde juht Hando Rannamägi.
Seni olid lennuliiklusalal kasutuses halogeenvalgustid.
Tallinna Lennujaama taristu arendusdirektor Tõnu Mühle tõi
Äripäevas välja, et kalliks teevad lennuliiklusala renoveerimise tehnoloogia ning keerulised juhtimissüsteemid. "Süvistuled tulevad asfaldi sisse ehk nad peavad taluma lennuki koormust – kuni 400 tonni. Kõik see, ka paigaldamine teeb asja üksjagu keeruliseks ja kalliks," rääkis ta. Teise kolmandiku ehitushinnast annavad asfalditööd ning ülejäänud osa tehnosüsteemid ja keskkonnarajatised.
Tulevikus kärbib LED-tehnoloogial põhineva süsteemi paigaldamine olulisel määral kliendi elektriarveid.
Seotud lood
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.