• 17.02.16, 11:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Michal: Talinn-Tartu maantee neljarealine projekt jätkub lähitulevikus

Valitsus plaanib jätkata Tallinn-Tartu maantee neljarealiseks ehitamisega. Hetkel on laual plaan Kose-Mäo teelõigu neljarajaliseks ehitamine aastaks 2022. Esialgsete hinnangute põhjal läheks see maksma ligii 170 miljonit eurot.
Michal: Talinn-Tartu maantee neljarealine projekt jätkub lähitulevikus
  • Foto: Äripäev
"Lühidalt on plaan selline, et vaadata välja optimaalne ehitusviis ja see oligi see, milles enamik valitsuskabinetis me arutasime analüüsi. Kava oligi, et see ehitus võiks toimuda aastatel 2018 - 2022," rääkis Majandus- ja taristuminister Kristen Michal Aktuaalse Kaamera intervjuus.
"Ehitus toimuks lõiguti, mis eeldab seda, et sel aastal me peaksime jõudma põhimõtteliste otsusteni ja seejärel saaks hakata hankeid ja kõike muud tegema," lisas Michal.
Michali sõnul rahastatakse projekti riigieelarvest ning selleks on arvestatud nii teehoiu kava. Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) roll ongi üle vaadata teehoiu kava ning analüüsida, kui suures mahus saab sealseid vahendeid kasutada. Teine osa tuleb siis riigieelarve strateegiast, mida arutatakse märtsis, kus vaadatakse üle, millised võimalused eesootavate investeeringute tarbeks. Seejärel tehakse lõplik otsus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Michali sõnul on keeruline sellise suure projekti jaoks raha välja võtta olemasolevast teedele arvestatud kulutustest. Kuid valitsus püüab seda teha, üle vaadata, mis võimalused on, sest tuleb mõista, et palju sõltub sellest, mis on riigieelarve võimalused lähiaastatel. Maanteeameti eelarve koos võõrvahenditega on Michali sõnul suurusjärgus 250 miljonit eurot aastas. 
Kas mitte liiga ambitsioonikas projekt?
"Kokkuvõttes, teedeehitus arvestabki nii või teisiti teatavat tulevikuperspektiivi. Kui vaatame Tallinn-Tartu maanteed kuni Mäoni, siis täna on liiklussagedus seal väiksem kui üldjuhul peaks olema neljarajalise tee rajamiseks. Aga tulevases perspektiivis peaks see ikkagi jõudma suurusjärku, kus see on ikkagi 14 000-20 000 liiklejat," lisas minister.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.25, 14:17
Ruukki akustilised lahendused parandavad inimeste heaolu ja tööviljakust
Akustika on hoone funktsionaalsuse ja kasutusmugavuse seisukohalt sama oluline kui energiatõhusus või sisekliima. Liigses müras väheneb inimeste keskendumisvõime, kasvab stressitase ning kannatab töö kvaliteet. Ruukki Products ASi Baltikumi tehnilise toe ja jätkusuutlikkuse juht Kaupo Pertel nendib, et õigete ehitusmaterjalidega on võimalik seda kõike ennetada.

Viimased uudised

Uudised
  • 23.10.25, 15:21
Selgus Viljandi bussijaama ja Selveri arhitektuurivõistluse võitja
Uudised
  • 23.10.25, 13:43
Ehitussektori hinnatõus toob kinnisvara hinnatõusu
Uudised
  • 23.10.25, 10:16
Hundipea arendaja hakkab vanadest majadest tegema uusi
Uudised
  • 23.10.25, 09:52
Roosimaa: kättesaadavus ei tähenda, et korter Toompeal peab maksma sama palju, kui Maardus
Muudaks büroohoonete otstarvet? Roosimaa: kui võrrelda vanemaid B ja C objekte ja uuemaid A klassi büroohooneid, siis võib juhtuda, et vanem objekt on isegi paindlikum. Poliitikud ja ametnikud - siin on Teile mitu mõttekohta!
Uudised
  • 23.10.25, 07:00
Vajadus büroopindade kasutusotstarbe muutmiseks on olemas
Riim: Meie turu tüüpne eluase on magalapiirkonna tüüpkorter, mitte Kalamaja mereäärse uusarenduse luksuskorter, ja magala tüüpkorter on keskmist palka teenivale leibkonnale vägagi kättesaadav
Uudised
  • 22.10.25, 14:15
Everaus loob puitelementidest uusarenduse
Uudised
  • 22.10.25, 11:51
Popi minimaja ehitamist piirab rida keelde
Uudised
  • 22.10.25, 10:45
Kinnisvaraarendaja ja planeerimisameti juht tegid kokkuleppe
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele