Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Pealinna uus trammiliin on valmis
Suvel ehitati Tallinnas Ülemistel uut trammiliini. Praeguseks on Merko Ehituse, KMG Inseneriehituse ja Ratateki konsortsium ka muu töö lõpetanud – liin on Tondilt Ülemisteni rekonstrueeritud ning Tondilt Kadrioruni on vahetatud kontaktliin.
Foto: KMG Insenerehitus
“Meie oleme keskendunud juba uutele hangetele, mille tulemusena avaneks võimalus sõita trammiga kesklinnast lennujaama,” ütles KMG Inseneriehituse juhatuse liige ja üks omanikke Indrek Pappel. AS Merko Ehitus Eesti projektidirektori Tiit Joosti sõnul on ehitus läinud plaanipäraselt ning lepingulistest tähtaegadest on kinni peetud.
3. novembril 2015 sõlmiti AS Merko Ehitus Eesti ja KMG Inseneriehituse AS-i konsortsiumi ning Tallinna Linnatranspordi AS-i vahel leping Tallinna lennujaama trammiliini taristu projekteerimise ja rekonstrueerimise tööde teostamiseks.
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.