Hiljuti teatas Skanska OY juht Tuomas Särkilahti Soome meedias, et tema ettevõtte peamine eesmärk on ehitada null defektiga ning panustada pidevasse parendusse. Ehitusuudised.ee uuris teemat lähemalt.
Mis on tänase ehitusturu konkurentsis kõige aktuaalsem?
Väärtuspõhised (kvalitatiivsed) kriteeriumid on hakanud selgelt üha rohkem rolli mängima. Seda veel enam trendis, kus aktiivselt on hakanud toimima partnerlus- ja alliansslepingud. Väärtuspõhised kriteeriumid on selgelt seotud töötajatega, nende kompetentsidega ja ettevõtte peamiste protsesside juhtimisega. Samuti omavad üha suuremat tähtsust koostööoskused, mida läheb vaja projektide ettevalmistusel ja teostamisel koos erinevate osapooltega.
Ehitajate seas on skeptitsism, et ehituses ei saa kasutada mõõdikuid, sest iga ehitis on erinev. Milline on Teie arvamus?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Toode on küll erinev, kuid ehitamisega seotud protsesse on võimalik standardiseerida. Eriti hoonete ehituses, kus protsesside korduvus on kõrge ja seega on võimalik mitmeid tegevusi standardiseerida, et saavutada kõrgem tootlikkus ja parandada kvaliteeti.
Öeldakse, et seda mida mõõdad, seda ka saad. Mis on teie kui juhi jaoks kõige tähtsamad protsessimõõdikud?
Kui üldiselt rääkida, siis ettevõtte tegevus peab tagama parimaid praktikaid. Seega pean kõige olulisemaks protseesside koostamist ja juhtimist, mis annavad parimad tulemused ning vähendavad vastuolulisi raiskavaid tegevusi.
Skanskat peetakse maailma üheks juhtivamaks pidevat parendust evivaks ettevõtteks. Miks on see teile oluline?
Parimad meeskonnad suudavad saavutada parimat jätkusuutlikult ja pidevalt edasi arenedes. Alati on võimalik keskmisest parem olla ja vähendada raiskavaid tegevusi. Teisisõnu, madala tootlikkusega töötegijaid või meeskondi tuleb pidevalt kaasa aidates "survestada" paremini tegema.
Kas eesmärk null defektiga ehitamine on vaid helesinine unistus?
Null defektiga ehitus peab olema ülemuslik eesmärk. Kvaliteedi paranemine on ehituses võimalik vaid siis, kui defektidesse suhtutakse nulltoletantsiga ja seda kõigis etappides, varasest projekteerimisest kuni lõppkasutajale võtmete andmise ja hooldustegevusteni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuidas Soome Skanska rakendab pidevat protsesside parendamist ning null defektiga ehitamist, kuuleb Skanska OY juhilt Tuomas Särkilahtilt täpsemalt ja pikemalt 30. aprillil toimuval
Protsessijuhtimise Foorumil.
Lisaks Skanska OY ja Nordeconi näidetele ehitusest kuuleb protsessijuhtimise parimatest praktikatest ka teistest sektoritest.
Seotud lood
Kevadel hooldame niidukeid ja õlitame terrasse, aga puitfassaadi hooldamine ei tule sageli mõttessegi ning ega see polegi iga-aastane töö. Ent kui fassaadihooldus jääb pikalt tegemata, võib peagi ees oodata voodrilaudade vahetus, mis on suur ja kulukas ettevõtmine ka siis, kui otsustad seda oma jõududega teha.