• 24.04.14, 12:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Baltic on Helsingi Tallinna tunneli ehituse eelduseks

Soome nii ruttu kui võimalik alustama tunneli projekteerimist. 3. aprillil väljakuulutatud Helsingi ja Tallinna vahelise püsiühenduse tasuvusuuringu eeluuringu riigihange oli esimene samm õigel teel, kirjutab TTÜ emeriitprofessor Ilmar Pihlak Äripäeva arvamusloos.
Pärast Tallinna ja Helsingi vahelise tunneli tasuvusuuringu rahastamiskatse läbikukkumist 2009. aastal valitses selles valdkonnas vaikus. Positiivse üllatusena näitas Saksa uuringufirma Spiekermann & Wegener mullu, et Rail Baltic (RB) suurendaks mõõdukalt peamiselt trassiäärsete piirkondade ­SKPd, aga raudtee koos Helsingi–Tallinna tunneliga (HTT) suurendaks oluliselt Lõuna-Soome piirkonna SKPd.
Rail Balticu valmimine on eeldus tunneli ehitamiseks. RB ehitatakse Euroopa Liidu, Poola ja Baltimaade rahadega. Selle valmimise järel hakkab osa Soome varem meritsi kulgenud kaubaveost toimuma Vuosaari ja Muuga sadama ning RB kaudu. Piisavalt suured kaubavood on RB tasuvuse garantiiks, raudtee valmimine omakorda on oluline eeldus HTT ehitamiseks.
95 km pikkuse HTT ehitamist on võrreldud 50 km pikkuse Eurotunneliga. Selle 2012. aasta reisijate- ja kaubaveomahud (18 miljonit reisijat ja 20 miljonit tonni) olid ligi kaks korda suuremad, kui on HTT oodatavad mahud tunneli oletataval valmimisaastal 2030 (8 miljonit reisijat, 15 miljonit tonni).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Täispikka arvamuslugu loe 24. aprilli Äripäevast.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 14:04
Prysmian: jätkusuutlik tootmine on konkurentsieelis, mitte nišš
Jätkusuutlikkus ja rohelisus ei ole enam ammu nišiteema, vaid eeldus, et tootmis- ja ehitusettevõte saaks üldse rahvusvahelisel turul kaasa rääkida. See tähendab, et tootjal peab olema täielik ülevaade nii materjalide päritolust, tootmisprotsessist kui ka sellest, mis saab toodetest pärast nende elukaare lõppu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele