Eesti Ehitusinseneride Liidu (EEL) poolt korraldatud konkursi Aasta ehitusinsener 2013 võitjaks kuulutati Tiit Joosti.
Aasta ehitusinseneri konkurss kuulutati EEL-i poolt välja esmakordselt sooviga muuta aunimetuse andmine iga-aastaseks traditsiooniks.
Tiit Joostile tõi võidu suure ja Eesti mastaabis erakordse objekti – Ülemiste liiklussõlme edukas juhtimine ehitusinsenerina. Liiklussõlm on terviklik objekt, mis on ehitatud toimiva olemasoleva infrastruktuuri keskele ning mille nähtav osa on ainult nii-öelda jäämäe tipp ning enamik keerulisi töid peidus maa sees.
Liiklussõlm hõlmab 680-meetrist sõiduteetunnelit, kolme kergliiklustunnelit ja 150-meetrist viadukti. Mastaapsele ehitusprotsessile lisas keerukust Ülemiste järve naabrusest tingitud kõrge pinnavesi ning töötamine katkematus liiklusvoolus, toimiva rongiliikluse ja töötavate kommunikatsioonide alas. Liiklussõlmes on 8,7 km teid ja 7 km kergliiklusteid, kokku on asfalteeritud 155 000 ruutmeetrit. Kõige sügavamas kohas teostati ehitustöid 16 meetrit allpool Ülemiste järve pinda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Aasta Ehitusinseneri konkurss kuulutati EEL-i poolt välja esmakordselt sooviga muuta aunimetuse andmine iga-aastaseks traditsiooniks. Konkursi eesmärgiks on väärtustada ehitusinseneri elukutset ning tunnustada ehitusvaldkonna insenere silmapaistvate erialaste saavutuste eest.
EEL premeerib Aasta ehitusinsener 2013 võitjat võimalusega osaleda Helsingis toimuval rahvusvahelisel ICPMA konverentsil.

4 fotot
- Foto: Eesti Ehitusinseneride Liit
Autor: Ehitusuudised.ee toimetus
Seotud lood
PAROC® toob ehitusturule uue toote – PAROC
Linio 10cc. Tegemist on kaasaegse kivivilla soojusisolatsiooniplaadiga fassaadide jaoks (ETICS), mille mõlemad pooled on juba tehases kruntvärviga kaetud. See lahendus aitab ehitusplatsil tööd tõhusamalt korraldada, säästes paigaldusaega ja vähendades liimikulu.