Betoonteed ei muutu Eestis majanduslikult mõistlikuks, kuniks ei hakata oluliselt tugevamaid asfaltkattefa teid projekteerima, kirjutab tänane Äripäev.
Nii selgub Maanteeameti tellitud uuringust. "Kui aga muudaksime veidi mängureegleid, on pilt tükkis teine - praeguste hindade baasil selgub, et kui asfalt kallineb 50% või betoon odavneb 30%, võib betoontee hind olla täiesti võrreldav asfaldiga," uuringu läi viinud ASi Ramboll Eesti vanemkonsultant Ain Kendra.
"Kui püüda erinevaid tegureid kombineerida - asfaltkatendite reeglite muutus, asfaldi hinnatõus ning betooni hinna langus, võiksime sel moel saavutada hüpoteetilise olukorra, kus betoontee kujuneks ka Eestis arukaks lahenduseks." Ta on seisukohal, et kui tõesti teha siinmail mõni betoontee lõik, tuleks paigaldustööd tellida Kesk-Euroopa ettevõtjatelt, sest nii on tehtud ka Rootsis ja Soomes - väga palju loeb tegijate kogemus.
Bituumeni kvaliteet järjest viletsam.
Ain Kendra tõdes, et ehitamine eeldab laboratoorseid uuringuid, et välja selgitada optimaalne betooni koostis, arvestades külmakindluse, naastrehvide mõju ja koormustega.
Kas betoonteed oleksid tänastest vastupidavamad, millised on nende plussid-miinused, loe pikemalt tänasest Äripäeva rubriigist Tööstus.
Seotud lood
Maanteeameti tellimusel sai valmis uuring betoonakatetega teede sobivusest Eestisse. Uuringu teostas Ramboll Eesti AS. Ehitusuudised.ee toob välja peamised betoonteede poolt ja vastu argumendid.
Kui ettevõte sünnib soovist teha midagi sisukat ja põnevat, ei pruugi esialgu ollagi suurt strateegiat ja visiooni. Ent kui sellele lisandub aastatepikkune sihikindlus, oskus õigeid otsuseid teha ja kirg valdkonna vastu, võib sellest kasvada midagi suurt. Just nii on läinud ettevõttega Optimus Systems, mis alustas 20 aastat tagasi viieliikmelise meeskonnana ning on nüüdseks kasvanud Eesti turvavaldkonna liidriks.