• 30.05.12, 15:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas valmib Eesti pikim tunnel?

Eesti seni pikima tunneli ehitamine on jõudnud poole peale ning järgmisel aastal peaks 324 meetri pikkust tunnelit mööda saama sõita Järvevana teelt otse Peterburi maanteele.
See tunnel on üks osa 2013. aastal valmivast ja ligi 77 miljonit eurot maksvast Ülemiste liiklussõlmest. Raudtee alt läbi minev tee kulgeb kahes tunnelis ehk kummalgi sõidusuunal on eraldi tunnel ning sõiduradu on mõlemas kaks. Tunnel kulgeb raudtee all kaheksa meetri sügavusel. Raudtee tulevase tunneli kohal seadis tunneli ehitamisele oma piirangud. Kuna rongiliikluse katkestamine ei tulnud kõne allagi, rajati ajutine raudtee ning kogu rongiliiklus suunati sinna, et oleks üldse võimalik tunnelit kaevata. Raudtee, mis küll nime järgi ajutine ja millel eluiga vaid aasta ja üks kuu, oli tegelikult kapitaalne ehitis. Rongiliiklust ei olnud võimalik ümber suunata vaid ühele rööpapaarile ja nii oli ka ajutine raudtee kahe rööpapaariga.
Pool tunnelist valmis kaevatud. Töödega on jõutud nii kaugele, et rongiliiklus on ajutiselt raudteelt endistele rööbastele tagasi tõstetud ning ajutine raudtee üles võetud. Nüüd hakatakse tunnelit teiselt poolt vastu kaevama. Valmis saanud tunneliosast on välja võetud ligikaudu 100 000 kantmeetrit pinnast ning vähemalt teist sama palju  on  veel  kaevata.  Pinnas kasutatakse ära sama ehitusobjekti teiste osade ehitamisel, näiteks viaduktide tõusude rajamisel.
Loe põhjalikumalt 30. mai Ehituse erilehest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tasub teadaTunnel muudab ristmiku läbimise mugavaks.
Ülemiste li iklussõlme peatöövõtja: konsortsium Merko Ehitus /Merko Infra / Rand & Tuulberg / Tallinna Teede AS
Objekti kogumaksumus:77 miljonit eurot
Tööd saab tippajal ca 300 inimest ja ametis on ca 60 alltöövõtuga tegelevat firmat
Valmivad tööd: 2 autotunnelit 2,07 km sajuveekanalisatsiooni torustik 42 450 m3

Artikkel jätkub pärast reklaami

3 jalakäijate tunnelit1 autoviadukt2 raudteeviadukti2,8 km 110 kv õhuliineMaakaabli asemel
Asfaltkatet pannakse:
Sõiduteedele 130 000 m2Jalgrattateedele30 000 m21,2 km ajutist raudteed324meetri se tunneli ehitamiseks võetakse välja250 000 kantmeetrit pinnastBetooni valatakse

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.06.25, 10:20
Haapsalu Uksetehase teekond kirstudest, mänguasjadest ja pildiraamidest tuletõkke- ning helikindlate usteni
Rääkides Eestis valmivate kvaliteetsete uste ja akende tootmisest, ei saa üle ega ümber Haapsalu Uksetehasest. Ent pea 35 aastat järjepidevalt tegutsenud ettevõtte suund oleks võinud olla ka muu, sest esimese tootena valmistati tehases hoopis täispuidust kirst, mis tellimustööna Žiguli 09 katusel Soome sõidutati.

Enimloetud

1
Uudised
  • 17.06.25, 14:47
Ehitustrust ja GRIK Ehitus ehitavad 18-miljonilise terminali
2
Uudised
  • 19.06.25, 14:34
Kiisal asuvasse Mandri-Euroopa suurimasse akuparki jõudis 126-tonnine hiigeltrafo
Akupargi üldehituse, elektritööde ja paigaldustööde eest vastutab Eveconi tütarfirma WiSo Engineering. Akupargi alajaama ja ühendamise Eesti põhivõrguga teeb Connecto Infra.
3
Uudised
  • 19.06.25, 06:45
Infortar pani nurgakivi Eesti ühele suurimale rohegaasijaamale
Vaata galeriid, kuidas ehitus edeneb.
4
Uudised
  • 18.06.25, 07:00
Akna- ja uksetootja: iga objekti nimel käib võitlus
5
Uudised
  • 18.06.25, 10:04
Ehitustrusti arenduse arhitektuurivõistlusele laekus 6 tööd
6
Uudised
  • 17.06.25, 15:16
Infortari ehitusettevõte andis Pärnu silla linnale üle
Vaata esinduslikku galeriid, millisena see sild valmis!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele